عجیب‌ترین نژادهای سگ روی زمین



همه می‌دانند که لابرادور (Labrador) چه شکلی است و همه ما گریت دین (Great Dane) را دیده ایم. اما با دیدن این سگ‌ها احتمالا خواهید گفت: «این یکی از عجیب‌ترین نژادهایی ست که تا حالا دیدم!» 

 بی شک سگ‌ها بهترین دوستان ما هستند و هم ما آن‌ها را دوست داریم و هم آن‌ها ما را. آن‌ها شکل‌ها و اندازه هی مختلفی دارند و هرکدام شخصیت خاص خودشان را دارند. با این حال نژادهای سگ عجیبی وجود دارند که شما را شگفت زده می‌کنند. همه می‌دانند که لابرادور (Labrador) چه شکلی است و همه ما گریت دین (Great Dane) را دیده ایم. اما با دیدن این سگ‌ها احتمالا خواهید گفت: «این یکی از عجیب‌ترین نژادهایی ست که تا حالا دیدم!»

 

شولویتزکوینتلی (XOLOITZCUINTLI)

نام این سگ حتی از ظاهرش هم عجیب‌تر است. این نژاد از سگ نام دیگری هم دارد و آن سگ بی موی مکزیکی است. بدیهی است که، چون این سگ هیچ مویی ندارد این نام را برایش انتخاب کرده اند. این سگ‌ها تاریخچه طولانی در مکزیک دارند و زمانی گفته می‌شد که مقدس هستند. شولویتزکوینتلی‌ها به لطف بی مو بودنشان منحصربفرد هستند، اما گردن بلند، چشمان بادامی زیبا و بدن فوق العاده صافی هم دارند.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

برگاماسکو (Bergamasco)

این نژاد سگ با موهای بلند و ترسناکی پوشیده شده، اما نه موهایی که به شکل طناب باشد بلکه موهای بلندی که به شکل نمد است. برگاماسکو‌ها سه نوع پوشش مختلف دارند که واقعا ضخیم است و به راحتی هم در هم گیر می‌کند. مو‌ها از ستون فقرات شروع شده و به دو طرف سرازیر می‌شوند. برگاماسکو قطعا یکی از عجیب‌ترین نژادهای سگ است، اما آن‌ها با این موهای شلخته و درهم متولد نمی‌شوند. آن‌ها با موهای نرم و نازک و کوتاهی به دنیا می‌آیند که در نهایت کلفت و پر و نمدی می‌شود. به همین دلیل این نژاد سگ این قدر منحصر به فرد به نظر می‌رسد.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

آفن پینشر (Affenpinscher)

آفن پینشر یک سگ بامزه زیباست که به آن لقب میمون داده اند؛ و سخت نیست که بفهمیم چرا آن را با این نام صدا می‌کنند، چون از نظر ظاهری و شخصیتی شبیه به میمون است. آن‌ها سگ‌های کوچک بازیگوشی هستند. بدن آن‌ها مثل سگ تریر است و پرمو و پشمالو هستند. ظاهر منحصربفرد آفن پینشر‌، آن را تبدیل یکی از عجیب‌ترین نژادهای سگ می‌کند. همچنین این سگ‌ها شبیه یک شیر کوچولو هستند، زیرا مو‌ها در اطراف سینه ضخیم‌تر از بقیه قسمت‌های بدنشان است و باعث می‌شود شبیه به یال شیر به نظر برسد. این نژاد رنگ‌های مختلفی شامل خاکستری، سیاه، قهوه‌ای مایل به زرد، بژ، قرمز و نقره‌ای دارد.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

پولی (Puli)

پولی یکی دیگر از نژادهای سگ است که موهای بلند و ترسناک دارد و نسبت به سایر نژادهای عجیب سگ شناخته شده‌تر است. موهای پولی شبیه به طناب است و از نه ماهگی روی بدنش ظاهر می‌شود. این نژاد نیاز به مراقبت منظم دارد تا موهایش آن طور که باید باشد و موهایش باید مدام از هم جدا شوند که در هم گیر نکنند و گره نخورند. شاید با نگاه به پولی فکر کنید موهایش سنگین هستند، اما این طور نیست. آن‌ها واقعا سبک هستند. این سگ‌ها کاملا ورزشکار هم هستند و بسیار چابک و سبک وزن هستند.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

لوچن (Lowchen)

اغلب این سگ‌ها را «سگ شیر کوچولو» می‌نامند. آن‌ها بسیار شگفت انگیز هستند! لوچن‌ها واقعا شبیه شیر هستند و ارتفاع آن‌ها به ۱۷ تا ۷۶ سانتیمتر می‌رسد. این نژاد سگ، پوشش زیرین ندارد و هرگز نباید گذاشت مو‌ها فر شوند. لوچن‌ها سگ‌های بسیار باهوش و هم چنین بسیار صمیمی هستند. لوچن کمیاب‌ترین سگ جهان است. آن‌ها نه تنها یکی از عجیب‌ترین نژادها، بلکه یکی از گرانترین نژاد‌ها هم هستند.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

سگ ریزربک کامبوجی (Cambodian Razorback)

شاید این سگ‌ها عجیب به نظر نرسند، اما تیغ بزرگی از جنس مو درست روی کمرشان دارند. آن‌ها سگ‌های گرمسیری هستند و موهای بلندی دارند که واقعا برای سگی که در آب و هوای گرم زندگی می‌کند مناسب نیست. سگ هایی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند معمولا موهای کوتاهی دارند. این نژاد در سراسر کامبوج یافت می‌شود و به نظر می‌رسد تحت تاثیر موهای بلندشان نیستند. آن‌ها زیادی گرم نیستند و این کاملا غیرعادی است. این سگ‌ها بسیار محلی هستند، اما سگ‌های آرامی هستند و به جز مواقعی که واقعا نیاز است سروصدا نمی‌کنند. آن‌ها سگ‌های بسیار صمیمی هستند و صاحبان خود را دوست دارند.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

 لاگوتو رومانولو (Lagotto Romagnolo)

این سگ بسیار منحصربه فرد است و موهای بلند فر و پشمالویی دارد. آن‌ها پوشش دولایه دارند که نیاز است دائما مرتب و هرازگاهی کوتاه شود. سگ‌های لاگوتو رومانولو استعداد خاصی در جستجوی ترافل دارند. آن‌ها یک نژاد فوق العاده سگ و به طور کلی سالم هستند و از راه رفتن و بازی کردن با صاحبشان لذت می‌برند. این نژاد بسیار باهوش هم است و به سادگی تربیت می‌شود.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

بدلینگتون تریر (Bedlington Terrier)

در نگاه اول ممکن است فکر کنید به یک بره کوچک نگاه می‌کنید، اما در واقع آن‌ها سگ هستند. بدلینگتون تریر‌ها بسیار شیرین هستند. سر آن‌ها شبیه گلابی و گوش هایشان مثلثی و موهایشان فرفری است. این سگ‌ها آنقدر سر به راه هستند که به سختی می‌توانید تصور کنید برای مبارزه تربیت شوند. موی سر و پاهای این سگ بلند، اما موی سایر قسمت‌ها کوتاه است.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

چاینیز کرستد (Chinese Crested)

برخی فکر می‌کنند این نژاد سگ زشت است، اما آن‌ها واقعا سگ‌های کوچک زیبایی هستند. به جز سر، پنجه‌ها و دم، بقیه قسمت‌های بدن آن‌ها کاملا بی مو است. سگ‌های چاینیز کرستد ظاهر بسیار منحصربفردی دارند و به همین دلیل جزء عجیب‌ترین نژاد‌ها به شمار می‌روند. از آنجا که آن‌ها مو ندارند نسبت به آفتاب حساس هستند و باید برایشان از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. هم چنین باید به طور مرتب حمام برده شوند و از مرطوب کننده روی پوستشان استفاده شود تا دچار عفونت و خشکی پوست نشوند. آن‌ها بازیگوش، مهربان و یک همراه واقعی هستند.

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

نیپولیتن ماستیف (Neapolitan Mastiff)

این سگ یکی از عجیب‌ترین قیافه‌ها را دارد و آن هم به خاطر پوست شلی است که در صورتش چین خورده است. آن‌ها چین هایی در سراسر بدنشان دارند، اما بیشتر چین‌ها در اطراف بینی و صورت هستند و باید زمان زیادی را صرف تمیز کردن بین چین‌ها کرد تا دچار مشکلات پوستی نشوند. اندازه آن‌ها یکی دیگر از چیزهایی است که آن‌ها را یکی از عجیب‌ترین نژاد‌ها می‌کند. آن‌ها بسیار بزرگ هستند!

  

  اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,عجیب‌ترین نژادهای سگ

 

 اخبارگوناگون - برترین‌ها  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------