کشف یک حمام رومی در قبرس



اخبار,اخبارگوناگون ,حمام رومی در قبرس


اخبار گوناگون - کشف یک حمام رومی در قبرس

بقایای یک حمام رومی با قدمتی بیش از 2 هزار سال در قبرس کشف شد.

به گزارش ایسنا ، در جریان کاوش‌های یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در محوطه‌ای تاریخی در شرق قبرس بقایای یک حمام رومی که از سیستم لوله‌کشی خاصی بهره می‌برد، کشف شد.

به گزارش هریتیج‌کی، این حمام بخشی از شهر تاریخی «پافوس» قبرس بوده که از آن در متون تاریخی رومیان و یونانیان باستان به کرات یاد شده است. براساس افسانه‌ها پافوس شهری است که ونوس، اسطوره‌های رومیان باستان پس از تولد در دریا به آن آمده و در این شهر زندگی می‌کرده است.

باستان‌شناسان همچنین در نزدیکی این حمام که قدمت آن حدود 2300 سال برآورد شده موفق به کشف ده‌ها خانه و یک بازار شده‌اند که قدمت آن‌ها نیز حدود 2 هزار سال برآورد شده است.

تاکنون بخش‌های اصلی این حمام رومی شامل استخر اصلی محل گرم‌ کردن آب و سالن اصلی حمام که تعدادی از زیباترین موزائیک‌های رومی را در خود جای داده، کشف شده‌ است.

محققان بر این باورند که این حمام ویژه اشراف و فرماندهان رومی بوده و از آن استفاده‌های گوناگون دیگری می‌شده که از آن جمله می‌توان به مکانی برای تصمیم‌گیری‌های مهم اشاره کرد.

پروژه کاوش در محل کشف حمام رومی که آثاری از تمدن یونان باستان نیز در مجاورت آن کشف شده برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد.
اخبار گوناگون - ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------