ادبی‌ترین هتل های دنیا +عکس




اخبار گوناگون - ادبی‌ترین هتل های دنیا +عکس

امروزه در بسياري از نقاط دنيا، هتل‌هاي مجللي را مي‌توان پيدا كرد كه به دليل خدماتي كه ارائه مي‌دهند چه بسا به شهرتي عالم‌گير نيز رسيده‌اند. البته نيازي به ذكر اين نكته نيست كه هرچه كيفيت اين هتل‌ها و تعداد ستاره‌هاي آن زيادتر باشد به مراتب پول بيشتري نيز بايد پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مطلب به سراغ هتل هایی می رویم که كه در ساخت آنها از ادبيات الهام گرفته شده است. در بسياري از اين هتل‌ها علاوه بر خدمات معمول ديگر اقامتگاه‌هاي درجه يك، مي‌توان از خدماتي خاص كه همه از ادبيات الهام گرفته‌اند نيز بهره‌مند شد. مثلا در يكي از اين هتل‌ها پيشخدمت‌هاي كتاب به‌صورت اختصاصي فعاليت مي‌كنند. در اين مطلب با هشت هتل مشهوري آشنا مي‌شويد كه وجودشان را مديون ادبيات هستند.

 

 The Algonquin Hotel
نيويورك ـ آمريكا

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


بعد از پايان جنگ‌جهاني اول، گروهي از جوانان نويسنده تصميم گرفتند كه هرروز براي ناهار در رستوران هتلي جمع شوند. چيزي نگذشت كه آنها به چهره‌هاي برجسته ادبي زمان خودشان تبديل شدند. آن نويسنده‌ها، «دوروتي پاركر»، «روبرت بنچلي» و «الكساندر ولكات» بودند و محل گردهمايي آنها، The Algonquin Hotel. مجله «نيويوركر» در سال 1925 و در همين هتل پايه‌گذاري شد.


The Commons
مينياپوليس ـ آمريكا

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


جداي از نوع طراحي اتاق‌هاي آن، يكي از ويژگي‌هاي اين هتل بسيار مشهور است: پيشخدمت كتاب! در اين هتل پيشخدمت‌هايي خدمت مي‌كنند كه هر كتابي را كه مهمانان انتخاب كنند در طول اقامت‌شان براي آنها «سرو» مي‌كنند! در هر اتاقي منويي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي روز تا رمان‌هاي كلاسيك وجود دارد كه مهمانان مي‌توانند از بين آنها كتاب مورد علاقه خود را انتخاب كنند.


The Hobbit Motel
ويتومو ـ نيوزيلند

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا

 

ساخت اين هتل ـ كه طراحي آن براساس داستان ارباب حلقه‌هاست ـ كاملا برحسب تصادف بوده است. داستان تاسيس اين هتل از آنجا شروع مي‌شود كه مالك آن در پي ساخت بنايي زيرزميني بوده؛ چراكه اين منطقه براي غارهايش مشهور است اما زن مهندسش كه يكي از طرفداران كتاب‌ است به او پيشنهاد مي‌كند كه آن را به شكل يك «خانه هابيت» درست كند.

 
Les Plumes Hotel
پاريس ـ فرانسه

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


اين هتل ساختار ادبي‌اش را مديون محله‌اي قديمي در پاريس است كه نويسندگان بزرگي آنجا زندگي كرده‌اند. «Les Plumes» ويژگي‌هاي جالبي دارد. يكي از جالب‌ترين ويژگي‌هاي اين هتل نام‌هايي است كه روي برخي وسايل آن گذاشته شده است: مسئولان اين هتل از نام‌هاي چهره‌هاي مشهور ادبيات همچون «ويكتور هوگو»، «آلفرد دو موسه»، «پل ورلن» و «آرتور رمبو» استفاده كرده‌اند.


The Nines
پورتلند ‌ـ آمريكا

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


«پورتلند» مركز يك فستيوال بزرگ ادبي و نيز بزرگ‌ترين كتابخانه مستقل دنياست. به همين دليل است كه « ‌The Nines» تاسيس شد تا منعكس‌كننده فرهنگ ادبي «پورتلند» باشد. در اين هتل مهمانان مي‌توانند از كتاب‌هاي مختلف استفاده كنند و با ديگر دوستداران ادبيات به بحث و تبادل‌نظر بپردازند. از نكات جالب‌توجه اين هتل، كتابخانه آن است كه بالغ بر 3 هزار نسخه كتاب را در خود جاي داده است.


Library Hotel
نيويورك ـ آمريكا

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


نزديكي اين هتل به كتابخانه عمومي نيويورك باعث شده است كه اين هتل نيز حال و هواي ادبي به خود بگيرد. اين هتل با كتابخانه عمومي شهر تنها يك بلوك فاصله دارد. اين هتل بيش از 6 هزار جلد كتاب دارد كه براساس سيستم ده دهي ديويي رده‌بندي شده‌اند و هريك از 10 طبقه اين هتل يكي از 10 رده اين سيستم را به خود اختصاص داده‌اند. هر طبق شش اتاق دارد و هر اتاق مجموعه‌اي 25 تا 100 كتاب


Radisson Sonya Hotel
سن‌پترزبورگ ـ روسيه

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا

 

«هتل راديسون سونيا» از رمان «جنايت و مكافات» اثر جاودانه «فئودور داستايفسكي» الهام گرفته شده است. دو واحد از سوئيت‌هاي اين هتل به نام‌هاي شخصيت‌هاي اين رمان ناميده شده‌اند و در حاشيه فرش‌هاي آن قسمت‌هايي از بخش نخست رمان به دو زبان انگليسي و روسي به چشم مي‌خورد. در هر اتاق اين هتل تابلوي فلزي كوچكي نصب شده كه عباراتي از اين رمان كلاسيك روي آن حك شده است.


Le Marcel
پاريس ـ فرانسه

اخبار,اخبار گوناگون,هتل های دیدنی دنیا


«سفر كردن در مكان، همچنين در زمان.» اين جمله مشهوري از «مارسل پروست» است كه بناي رمان عظيم «در جست‌وجوي زمان از دست‌رفته» را روي آن پايه‌گذاري كرده است. براي هتل «Le Marcel» نيز «سفر» و «ادبيات» اصلي‌ترين منابع الهام بوده‌اند. جو هتل سراسر پوشيده از عناصر مهم ادبيات رمانتيك است. قيمت اتاق‌هاي اين هتل مجلل پاريسي از شبي 104 يورو ـ معادل 139 دلار ـ شروع مي‌شود.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------