زنانی که "اولین" بودند +عکس



زنانی که "اولین" بودند +عکس

آرونیما سین ها، والنتینا ترشکوا و... از جمله افرادی بوده اند که در شاخه های مختلف تبدیل به اولین شده اند. نام این افراد برای اولین بودنشان در تاریخ ثبت شده است.

اولین بودن در هر کاری می تواند جذاب باشد البته خطرهای خود را دارد. اولین شدن در رشته های مختلف نیاز به مهارت دارد و البته این عمل می تواند باعث ماندگاری نام آن فرد در تاریخ شود. در طول تاریخ مردانی بوده اند که نام خود را به عنوان اولین ثبت کرده اندکه در ادامه با برخی از جالب ترین آن ها آشنا خواهید شد.


** آرونیما سین ها

آشنایی با زنان اولین, زنان قهرمان


سال 2013 همزمان شده است با شصتمین سالگرد فتح کوه اورست برای اولین بار و یک خانم هندی در این سال باردیگر تاریخ را با کمی تفاوت تکرار کرد. "آرومینا سین ها" که بازیکن تیم ملی والیبال هند بود بر اثر یک سانحه پای خود را از دست داد ولی روحسه ورزشکاری اش را حفظ کرد. این خانم امسال توانست اولین خانمی باشد که با پای مصنوعی اورست را فتح کرده است و افتخاری دیگر برای خودش افرید.

** والنتینا ترشکوا

آشنایی با زنان اولین, زنان قهرمان


در سال 1963 جمهوری شوروی سابق سفینه ای را به فضا پرتاب کرد که حاوی اولین زن فضانورد بود و این خانم اولین فردعادی بود که به فضا می رفت. "ولنتینا ترشکوا" که در یک کارخانه نساجی کار میکرد به صورت داوطلبانه وارد کلاس های فضانوردی شد و توانست از میان 400نفر بهترین نمره را کسب کند.این خانم سپس به همراه سفینه وستوک ۶ به فضا رفت.

** النا کورنارو

آشنایی با زنان اولین, زنان قهرمان


تحصیلات از گذشته برای خانم ها بسیار سخت بوده است زیرا در دوره های مختلف بانوان همیشه در فشار و سختی بوده اند اما در این میان خانم هایی نیز بوده اند که راه پیشرفت را طی کرده اند. "النا کورنارو" اولین زنی است که توانست به مدارج عالی تحصیلات دست بیابد. این خانم که اهل ونیز است در سال 1678 توانست مدرک دکترای فلسفه را زیر نظر برترین استادهای آن دوران کسب کند. این خانم بیشتر عمر خود را صرف کارهای خیریه و آموزش به کودکان بی سرپرست کرد تا نهایت در سال 1684 درگذشت.

** آنی کوهن کوپچوفسکی

آشنایی با زنان اولین, زنان قهرمان


سفر به دور دنیا یکی از سخت ترین و شگفت انگیرترین کارهایی است که در این دوران یک نفر می تواند انجام دهد حال فرض کنید خانمی در سال 1870 سفری به دور دنیا را آغاز کرد و توانست آن تمام دنیا را با استفاده از دوچرخه دور بزند. " آنی کوهن کوپچوفسکی" سفر خود را از پاریس آغاز کرد و توانست پس از گذشت بیش از یک سال و نیم کل سفر خود را به پایان برساند و نامش برای همیشه وارد کتاب های تاریخ شود..... /  yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------