ساعت‌هایی با موتور چوبی +تصاویر



یک نجار بلاروسی به نام " اندری مارتینلوک" به تازگی با استفاده از چوب ساعت های بسیار دقیق ساخته است که بدون هیچ مشکلی به کار خودشان ادامه می دهند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ساعت ها هر چه دقیق تر باشند ارزش بیشتری دارند و البته برای آن که دقیق و بدون هیچ مشکلی به کارشان ادامه دهند نیاز است تا از قطعات خاصی در آن ها استفاده شود.
یک نجار بلاروسی به نام " اندری مارتینلوک" به تازگی با استفاده از چوب ساعت های بسیار دقیق ساخته است که بدون هیچ مشکلی به کار خودشان ادامه می دهند و این اولین بار است که کسی ساعتی ساخته است که هیچ قطعه آهنی در آن به کار نرفته است.

 

 ساعت‌هایی با موتور چوبی

 او از کودکی عاشق کار با چوب بوده است و هیچگاه به دنبال بازی با دیگر کودکان نمی رفته است و بیشتر زمان خود را به برش چوب و بازی با آن ها می پرداخته است.
او سال ها بعد به دنبال شغل نجاری رفته است و در این شغل نیز بسیار موفق بود تا اینکه تصمیم گرفت به دنبال ساخت ساعت هایی تماما از چوب برود و در این رشته نیز کمی تجربه کسب کند.

  ساعت‌هایی با موتور چوبی

 او با تکه تکه کردن ساعت های مختلف به مکانیز اصلی کار آن ها پی برد و با خواندن کتاب های مختلف در مورد ساعت ها توانسته است به نحوه کار آن ها پی برده و شروع به برش چوب کرده است.

او تمام چرخ دنده های ریز و درشت ساعت ها را با دست و با استفاده از ابزارهای ساده تراش داده است که در نوع خود بسیار سخت است و دقت بالایی را می طلبد. او همچنین می گوید برای ساخت اولین ساعت خود نزدیک به سه سال زمان صرف کرده است.

  ساعت‌هایی با موتور چوبی

 این کار او آنقدر سخت است که پس از گذشت 16 سال از کار حرفه ایش او تنها تواسنته 20 ساعت تولید کند و برخی مواقع ساخت یک چرخ دنده ساده می تواند ماه ها برای او زمان بر باشد.

او در ساخت هر کدام از ساعت ها از 15 نوع چوب مختلف استفاده می کند و البته آن ها را به قیمت تنها 500 دلار به فروش می رساند. این باعث شده است که دچار مشکلات مالی شدیدی بشود و ممکن است این کار را رها کند. 

  ساعت‌هایی با موتور چوبی

 
منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------