بزرگترین ساعت کوکویی دنیا +عکس



بزرگترین ساعت کوکویی دنیا +عکس

"ریچارد پیم" با سن زیادی که دارد اما توانسته برزگترین ساعت کوکویی دنیا بسازد که به غیر از صدا دادن از ویژگی های بسیار جالبی نیز بهره می برد.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، "کوکو-کوکو" آشناترین صدای ساعت در تمام دنیا است چرا که از همان روزهای اولی همه با همین صدا از خواب بیدار شده اند و پس از آن نیز در بسیاری از انیمیشن وفیلم ها از این صدا استفاده شده است.

 

یک پیرمرد انگلیسی که این صدای ساعت را بسیار دوست داشته است دست به کاری جالب زده است. او پس از 3 سال تلاش توانست بزرگترین ساعت کوکویی دنیا را بسازد. این ساعت دقیقا به اندازه یک خانه واقعی وسعت دارد.

 

بزرگترین ساعت کوکویی دنیا

 

"ریچارد پیم" این ساعت 8 متری را طراحی و به تنهایی ساخته است که به درستی کار می کند. اندازه پرنده ای که در بالای ساعت قرار دارد به تنهایی نزدیک به 1متر و نیم است که هر ساعت از اتاق خود خارج می شود و ساعت را با تعداد کوکوهایی که می گوید مشخص می کند.

 

برای راه انداختن یک همچنین ساعتی نیاز به یک انرژی بسیار زیاد است که نمی توان از طریق برق آن را تامین کرد به همین علت آقای پیم آب را به عنوان منبع اصلی انرژی انتخاب کرده است.

 

وی با توجه به درسی که در مورد سیالات خوانده است توانسته آب را به محلی مشخص هدایت کرده آن را به بخار تبدیل کند سپس این بخار آب به انرژِی لازم برای کار ساعت تبدیل می شود. این ساعت برای او نزدیک به 20 هزار پوند خرج داشته است.

 

بزرگترین ساعت کوکویی دنیا

 

منبع:yjc.ir

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------