زشت‌ترین میدان جهان از نظر داوداوغلو +عکس



اخبارگوناگون - زشت‌ترین میدان جهان از نظر داوداوغلو +عکس

نخست وزیر ترکیه میدان تقسیم استانبول را که چندی پیش مساله ساخت و ساز در آن باعث اعتراض سراسری و کشته شدن چند تن شد، زشت‌ترین میدان جهان است.

نخست وزیر ترکیه میدان تقسیم استانبول را که چندی پیش مساله ساخت و ساز در آن باعث اعتراض سراسری و کشته شدن چند تن شد، زشت‌ترین میدان جهان است.

اخبار,اخبارگوناگون,زشت‌ترین میدان جهان

به گزارش روزنامه تودی زمان، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به گروهی از خبرنگاران که وی را در هواپیمایش به مقصد آنکارا همراهی می‌کردند گفت: اگر کسی به من بگوید که میدان تقسیم یک میدان زیبا است به او خواهم گفت که این میدان زشت‌ترین میدان جهان است.

داود اوغلو که در حال بازگشت از سفر رسمی به استان آماسیا بود تاکید کرد: من میدان‌های زیبای شهرهای ونیز و اصفهان را می‌شناسم. شما پس از دیدن این میدان‌ها از دیدن میدان تقسیم احساس پوچی می‌کنید.

داود اوغلو همچنین مرکز فرهنگی آتاتورک و هتل مجاور آن در میدان تقسیم را نیز دو بنای زشت دانست. وی همچنین گفت که برخی از گروه‌ها از مشکل میدان تقسیم سواستفاده کرده‌اند.

در ماه می 2013 اعتراضات گسترده‌ای علیه پروژه مناقشه‌برانگیز دولت ترکیه به منظور ساخت پیاده‌رو در میدان تقسیم برگزار شد و اوایل سال جاری میلادی شورای دولت ترکیه این پروژه را لغو کرد.

براساس این پروژه پارک گزی در میدان تقسیم از بین رفته و به جای آن پادگان توپخانه‌ای متعلق به دوران عثمانی سابق بازسازی می‌شد.

داود اوغلو خاطرنشان ساخت: میدان تقسیم به عنوان یک اثر فرهنگی توسعه تدریجی نداشته، در حالی که عکس این اتفاق برای میدان‌های اصفهان و ونیز رخ داد. اگر میدان تقسیم تغییر شکل نمی‌یافت و یک پادگان نظامی در آنجا ساخته نمی‌شد، شاید اصلا میدانی در این محل احداث نمی‌شد. در گذشته در این محل یک گورستان ارمنی‌ها وجود داشته است.

وی افزود: من تاکید می‌کنم که در درجه اول نباید پادگان و این میدان از بین می‌رفت. اگرچه ظاهر آن زیبا نبود اما نشان‌دهنده معماری آن دوره بود اما اکنون این سوال مطرح است که آیا باید این ساختمان پس از از بین رفتن دوباره بازسازی شود لزوما این‌طور نیست اما می‌توان بر سر این مسائل بحث کرد.
اخبارگوناگون -  ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------