بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس



اخبار گوناگون - بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

در اين فهرست كمپاني‌هاي ژاپني با پنج نماينده ركورددار هستند. جگوار و ولوو نيز نمايندگاني در اين فهرست دارند. در این مطلب با هشت خودرو كم‌فروش دنيا در سال 2013 آشنا مي‌شويد.

كمپاني‌هاي توليدكننده خودرو براي هر اتومبيلي كه توليد مي‌كنند طرح و نقشه‌هاي بسياري دارند. برخي نمونه‌ها با اين اميد توليد مي‌شوند كه بازار را به قبضه خود درآورند اما آمار نشان مي‌دهد كه تعدادي از مشهورترين كمپاني‌هاي اتومبيل‌سازي دنيا در سال 2013 ميلادي خودروهايي داشته‌اند كه از نظر فروش آمار غم‌انگيزي برجاي گذاشته‌اند.

Acura ZDX
تعداد فروخته‌شده: 361 دستگاه

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 كمپاني ژاپني «آكيورا» اميد زيادي به اين خودرو لوكس بسته بود. اين خودرو در سال 2009 به بازار عرضه شد اما فروش بسيار اندك آن در سال 2013 ميلادي تنها يك راه پيش پاي مديران اين كمپاني قرار داد: خارج كردن «آكيورا زد دي ايكس» از چرخه توليد. آكيورا شركت ژاپني توليدكننده خودروهاي لوكس و بخشي از شركت هوندا موتورز است.

Mitsubishi Lancer
ميزان فروش: 682 دستگاه

 اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

  شركت ميتسوبيشي در ابتدا به عنوان يك شركت حمل‌ونقل فعاليت مي‌كرد اما ميتسوبيشي اكنون در زمينه‌هاي مختلفي به فعاليت مي‌پردازد: خودروسازي، هواپيماسازي، بانكداري، صنايع اتمي، الكترونيك، بازرگاني و... از جمله اين رشته‌هاست. خودروهاي اين شركت داراي شهرت جهاني است و لنسر، پاجرو و گالانت آن مشخص و شناخته شده‌تر از بقيه هستند.

Mitsubishi i-MIEV
ميزان فروش: هزار و 29 دستگاه

 

اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 

سومين خودرو اين فهرست نيز به كمپاني ميتسوبيشي تعلق دارد. اين كمپاني ژاپني انتظار داشت كه اين خودرو تمام الكتريكي طرفداران پر و پا قرصي در بازار خودرو براي خود دست و پا كند اما اين اتفاق روي نداده است. كل فروش اين خودرو در سال 2013 ميلادي تنها هزار و 29 دستگاه بوده است. قيمت اين خودرو كوچك 6 هزار دلار است كه يكي از عوامل عدم استقبال از آن همين قيمت آن است.

Nissan GT-R
ميزان فروش: هزار و 236 دستگاه

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقريبا هر سال، نيسان يك مدل از «جي تي آر» را در نمايشگاه خودرو توكيو به نمايش مي‌گذاشت اما بايد گفت بازديد كنندگان با چيزي بيشتر از يك بدنه مواجه نمي‌شدند و از موتور و ساير مشخصات فني آن خبري نبود. نيسان بالاخره اعلام كرد جي تي آر جديد را در سال ۲۰۰۷ به بازار ژاپن عرضه مي‌كند. سال 2013 براي اين اتومبيل يك سال غم‌انگيز بود.

Jaguar XK
ميزان فروش: هزار و 346 دستگاه

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

خودروهايي كه در اين فهرست حضور دارند و سال نه چندان خوبي را پشت سر گذاشته‌اند تنها به خودروهاي ژاپني ختم نمي‌شوند. «جگوار» نيز امسال خودرويي داشت كه تنها هزار و 346 دستگاه در بازار به فروش رفت. «جگوار ايكس‌كا» از سال ۱۹۹۶ تاكنون توليد شده‌است. با اين حال سال 2013 براي «جگوار ايكس‌كا» يك شكست تمام عيار بوده است.

Volvo C30
ميزان فروش: هزار و 361 دستگاه

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 اين خودرو كوچك و جمع و جور به بازار آمد تا با خودروهاي اسپورت هم‌خانواده خود رقابت كند. «ولوو سي۳۰» از سال ۲۰۰۶ تاكنون توليد شده‌است. اين خودرو در كلاس خودرو كامپكت قرار گرفته و طراحي آن خودروهاي موتور جلوـ محور جلو است. اگرچه در ابتداي ورود به بازار طرفداراني پيدا كرد اما در سال 2013 ميلادي كمپاني ولوو يكي از كمترين فروش‌ها براي اين خودرو را ثبت كرده است.Subaru

Tribeca
ميزان فروش: هزار و 598 دستگاه

 اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 كمپاني «سوبارو» فروش خوبي را با اين خودرو شاسي بلند تجربه نكرده است. سوبارو يكي ديگر از كمپاني‌هاي ژاپني حاضر در اين فهرست است. عمده شهرت سوبارو به خاطر موتور بوكسوري آن است كه در بيشتر خودروهاي خود از آن استفاده مي‌كند. سوبارو همچنين در مدل‌هاي سفارشي خود از موتور توربو شارژ استفاده مي‌كند. «سوبارو ترايبكا» از سال ۲۰۰۵ تاكنون توليد شده‌است.

Volvo S80
ميزان فروش: هزار و 935 دستگاه

 

اخبار,اخبار گوناگون,بدترین خودروهای سال گذشته در دنیا +عکس

 
كمپاني «ولوو» هم در اين فهرست دو نماينده دارد. با اين حال وضعيت فروش «ولوو اس 80» در سال 2013 ميلادي كمي بهتر از «ولوو سي 30» بوده و اين خودرو 574 دستگاه بيشتر از «سي 30» به فروش رفته است. ولوو اس۸۰ خودرويي است كه از سال ۱۹۹۸ تاكنون و در چندين كشور مختلف از جمله سوئد، بلژيك، تايلند، مالزي و اندونزي توليد شده‌است.

 

اخبار گوناگون- باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------