بدترین طوفان ها در طول تاریخ +عکس



اخبار گوناگون - بدترین طوفان ها در طول تاریخ +عکس

سال 1780 بود که جزایر کارائیب زیر بمباران طوفان های متعدد قرار گرفتند. در این سال چندین جزیره از این دسته به شدت تحت تاثیر طوفان ها قرار گرفتند که از میان آن ها می توان به باربادوس و سن لوییس اشاره کرد.

طوفان کلمه ای است که چندین روز است زیاد آن را شنیده ایم و نمونه هایی از آن را نیز تجربه کرده ایم اما نکته ای که شاید ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول کرده است، این باشد که تا به حال طوفان های وحشتناک در کدام شهر و کشورها رخ داده است و اگر طوفانی بدتر از آنجه ما مشاهده کردیم وجود دارد چه خرابی هایی را به بار می آورد. امروز برای شما بزرگترین طوفان هایی که در طول تاریخ رخ داده است را آماده کرده ایم.

طوفان روز کارگر

 اخبار,اخبار گوناگون,بدترین طوفان ها در طول تاریخ

  در سال 1935 بادی سهمگین به سمت مرکز فلوریدا وزید و هر چه در میان راه بود از بین برد. این طوفان به عنوان وحشتناک ترین طوفان قرن 20 آمریکا انتخاب شد. سرعت باد در این طوفان عظیم نزدیک به 321 کیلومتر بر ساعت بود تقریبا 3 برابر سرعت وزش باد در تهران است. این طوفان با توجه به جمعیت کم شهرهای آمریکا در آن زمان بیش از 400 نفر را کشت و خسارتی 6 میلیون دلاری را به بار آورد. دلیل نامگذاری این حادثه به این نام به خاطر این است که در روز کارگر طوفان به فلوریدا رسید.

طوفان کاترینا

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین طوفان ها در طول تاریخ

در سال 2005 بود که طوفانی از سمت خلیج به شهرهای نیواورلیان آمریکا رسید و همه چیز را در چشم بهم زدنی از بین برد. این طوفان که از نوع پنجم و سهمگین ترین نوع طوفان ها بود با سرعت 280  کیلومتر بر ساعت به شهرهای ساحلی رسید و حجم عظیمی از آب را به همراه خود وارد شهر کرد. این طوفان باعث شد تا 80 درصد از شهر زیر آب دفن شود و همچنین 1833نفر شد. این طوفان بزرگ 108 بیلیون دلار هزینه روی دست دولت آمریکا گذاشت. گزارش ها حاکی از آن است که 400 هزار نفر نیز بی خانمان شدند.

طوفان گالوستون

 اخبار,اخبار گوناگون,بدترین طوفان ها در طول تاریخ

 شاید کاترینا به نظر سهمگین و کشنده بود اما در طول تاریخ آمریکا یک طوفان وحشتناک دیگر هم وجود دارد. طوفان گالوستون در سال 1900 تگزاس، کانزاس و چند شهر دیگر را فرا گرفت و بیش از 12 هزار نفر را به کام مرگ کشید. سرعت دقیق این طوفان مشخص نشده است ولی توانست 3600 خانه را نابود کند. این طوفان وحشتناک 30 میلیون دلار خرج برداشت و خسارت وارد کرد.

طوفان میتچ

  اخبار,اخبار گوناگون,بدترین طوفان ها در طول تاریخ

 این طوفان وجشتناک نظرهای بسیاری را به خود جلب نکرد و زیر سایه اتفاقات کمی بود که در آمریکا رخ داد. این طوفان با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت از هندوراس رد شد 11 هزار نفر را کشت و هزاران نفر دیگر در این حادثه مصدوم یا ناپدید شدند. این حادثه 5 بیلیون دلار خسارات به هندوراس وارد کرد و زمانی که کوشه کوچکی از آن به نیکاراگوئه رسید 2 هزار نفر جان خود را از دست دادند. این طوفان بزرگ در رتبه دوم جدول ما قرار دارد.

بزرگترین طوفان تاریخ

سال 1780 بود که جزایر کارائیب زیر بمباران طوفان های متعدد قرار گرفتند. در این سال چندین جزیره از این دسته به شدت تحت تاثیر طوفان ها قرار گرفتند که از میان آن ها می توان به باربادوس و سن لوییس اشاره کرد. سرعت دقیق در مورد این طوفان در دسترس نیست اما گفته حاکی از آن است که بیش از 350 کیلومتر سرعت آن ها بوده است. تلفات این حادثه بیش از 22 هزار کشته اعلام شده است. بسیاری از نسل ها بر اثر این طوفان در جزایر کارائیب به کلی نابود شد.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------