خشکسالی اصفهان ناشی از برداشت‌های بی‌رویه آب زاینده رود است



اخبار,اخبار اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه زاینده رد هویت و میراث استان و کشور گفت: خشکسالی اصفهان ناشی از برداشت‌های بی‌رویه آب از زاینده رود است.

به گزارش مهر، حیدر قاسمی بعدازظهر چهارشنبه در جمع کشاورزان اظهار داشت: مسائل مدیریتی، استفاده و برداشت‌های بی‌رویه از زاینده رود عامل خشکسالی اصفهان شده است.

 

وی از پرداخت مطالبات کشاورزان و جمع بندی مشکلات آنها با حضور نمایندگان کشاورزی را تا ۱۰ روز دیگر خبرداد و افزود: باید قولهای عملیاتی و نه شعاری را به کشاورزان ابراز کرد به یقین در صورتی که کمترین امکان برای تحویل آب به کشاورزان وجود داشت، این کار انجام می شد.

 

مشکلات آبی اصفهان قابل رفع در سطح استان نیست

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکل آب اصفهان قابل رفع در سطح استان نیست، تصریح کرد: مشکل آب در شرایط نابسامان و با مباحث حاشیه ای برطرف نمی شود و فقط قسمتی از این کار در استان قابل پیگیری است.

 

وی با اظهار اینکه خشکی زاینده رود مشکل همه کشور است، ادامه داد: رودخانه زاینده رود فقط مربوط به شرق اصفهان نیست بلکه این رودخانه هویت و میراث این استان و کشور است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان این که مساله آب زاینده رود مربوط به امسال و پارسال نیست، تصریح کرد : این مشکل در سالیان متمادی اتفاق افتاده و در کوتاه مدت نمی توان آن را حل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری استاندار اصفهان و اعضای صنف کشاورزی استان جلسه های متعددی برای موضوع آب برگزار شده است، ادامه داد: دغدغه تمام مسئولان این است که مشکل آب که از سال های گذشته ایجاد شده رفع  و رودخانه زاینده رود و کشاورزی در استان بار دیگر رونق بگیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------