آب بهای خرداد و تیرماه برای مردم آبادان و خرمشهر رایگان شد



اخبار,اخبار اجتماعی,آب

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت : قبوض دوره ای خرداد و تیرماه آب شهروندان شهرستان های آبادان و خرمشهر رایگان می شود.

به گزارش ایسنا، عزیزالله شهبازی پنج شنبه ( 31 خرداد ماه ) در حاشیه بازدید از ساخت سد خاکی بر روی کارون، طرح خطوط انتقال شش کیلومتری آب غدیر به شهید کشتکار و تعمیر خطوط ۹ کیلومتری از تصفیه خانه شهید کشتکار و روستاهای شهرستان آبادان در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان اظهار کرد: امروز از روند ساخت سد خاکی که به طور موقت بر روی کارون برای جلوگیری از ورود آب شور از اروند به این رودخانه و بهمنشیر در حال انجام است به همراه معاون عمرانی استانداری، فرماندار خرمشهر، نمایندگان و رئیس اداره آبفا شهری و روستایی بازدید داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت سد خاکی در حدود ۴۰ متر دیگر به پایان می‌رسد، افزود: با توجه به روند کار با اتمام عملیات ساخت سد که به طور موقت در حال احداث است این کار می‌تواند مانع از ورود حجم بسیار زیاد آب اروند رود از طریق کارون، بالادست کارون و ایستگاه مارون شود.

 

شهبازی از بازدید دو پروژه مهم آبرسانی شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها خطوط انتقال ۶ کیلومتری آب غدیر بود که در آینده نه چندان دور به تاسیسات آبرسانی روستایی با ۲۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز می‌رسد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان به دیگر پروژه مهم خطوط ۹ کیلومتری در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فی فیمابین استانداری، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت آب روستایی استان اصلاح خطوط شبکه آبرسانی 9 کیلومتری انجام خواهد شد.

 

شهبازی افزود: وعده‌های استاندار محترم خوزستان و تصمیماتی که در جلسه ۱۷ خرداد منعقد شد یکی پس از دیگری در حال انجام هستند. همچنین مجموعه پروژه‌هایی که وعده داده شد همه نیز در حال انجام فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم خرمشهر، اداره آب شهری و روستایی و فرمانداری آبادان همه در حال پیگیری و انجام پروژه‌ها هستند که امیدوارم در تیرماه شرایط رویایی برای ما که در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داریم رقم بخورد.

 

شهبازی بیان کرد: امیدوارم شبکه آبرسانی شهری و روستایی آبادان و خرمشهر تا حدود زیادی پایدار و وضعیت آب شرب مناسب شود.

 

وی اظهار کرد: در گام‌های بعدی که در واقع گام اساسی‌تر خواهد بود برای آب کشاورزی اقدام خواهد شد.

 

شهبازی افزود: خبری که امروز به دست ما رسیده این بوده که دبی آب از بالادست کارون دوبرابر شده است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان از رایگان شدن قبوض دوره‌ای آب خبرداد و عنوان کرد: قبض دوره‌ای خرداد و تیرماه برای شهروندان آبادان و خرمشهر و روستاهای اطراف به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم بنده، هم فرماندار خرمشهر و هم نمایندگان همه با مردم همراه و همگام هستیم و آن‌ها را از شرایط ایجاد شده درک می‌کنیم و همچنین مسئولین استانی هم به این درک رسیده‌اند و اکنون هم در کنار یکدیگر برای حل مشکلات مردم هستیم و به دنبال آن هستیم تا شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان منطقه آزاد اروند در این زمینه کمکی کرده است یا خیر؟ عنوان کرد : سازمان منطقه آزاد اروند به جهت مسئولیت ها و ماموریت هایی که دارد باید کمک کند.

 

وی افزود: ما نیز به صورت مکتوب به مقام عالی دولت در استان اعلام کردیم تا برای این سازمان مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شود. خوشبختانه بخشی از این مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده است و امیدواریم بخش باقی مانده آن نیز هرچه سریعتر کامل شود و منطقه آزاد اروند در مسئولیت‌های اجتماعی خود حضور یابد تا به بهبود شرایط در آبادان کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------