حجم آب دریاچه ارومیه ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت



اخبار,اخبار اجتماعی,دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه امروز ۱۱ تیر ۹۷، ۱۲۷۰.۷۱ است تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۲۴۲.۴۵ کیلومتر مربع بوده و حجم آب نیز امروز یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه نیازمند فرهنگسازی است، فرهنگسازی مصرف صحیح آب و ایجاد زیر ساخت آموزشی را از اولویت های ستاد احیا دانست و افزود: باید اهمیت استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی فرهنگ سازی شود چراکه مصرف نادرست و غیراصولی از آب در حوزه های کشاورزی ضرر جبران ناپذیری بر روند احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.

 

سرخوش، اجرای پروژه‌های اجرایی ستاد احیا و پروژه های اجتماعی و فرهنگسازی را مکمل هم دانست و بیان کرد: پروژه‌های احیا بدون فرهنگسازی و توجیه کشاورزان در روی آوری به کشاورزی نوین و کشت محصولات کم آب بر در حوضه دریاچه ارومیه میسر نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: کمبود آب در کشور جدی است و مردم را باید با مشکلات کم آبی، مصرف بهینه آب و خطرات اتمام آبهای زیر زمینی آشنا کرد و فرهنگ استفاده صحیح و اصولی منابع ابی را آموزش داد.

 

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات سال ۹۶ احیای دریاچه ارومیه برای تامین هزینه این زیرساخت آموزشی درنظر گرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------