پیش بینی ورود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به شبکه آبرسانی اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: تونل و سد سوم کوهرنگ به فاز اجرایی رسید که بر این اساس در آینده نزدیک شاهد ورود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به شبکه آبرسانی اصفهان خواهیم بود.

به گزارش مهر، محسن مهر علیزاده بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر یک سوم میزان آبی که برای اصفهان تعیین شده بود، به این استان وارد می شود و این مسئله علاوه بر اینکه اصفهان را با بحران شدید خشکسالی مواجه کرده، سبب گرد و غبار و آلودگی هوا نیز شده است.

 

وی بیان داشت: از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آبی که باید در اختیار اصفهان قرار می گرفت و ما روی این میزان آب برنامه ریزی کرده بودیم، تنها ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان اختصاص یافت.

 

استاندار اصفهان با اعلام اینکه در خصوص بحران آب جلسات متعددی با وزیر نیرو داشتیم که نتایجی خوبی در پی داشته است، ادامه داد: بدنبال مذاکرتی که همچنین با مسئولان چهار و محال و بختیاری صورت گرفت و همکاری خوب آنها سد و تونل سوم کوهرنگ وارد فاز عملیاتی شد که در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به شبکه آبرسانی اصفهان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان مقام دوم کشوری را در حوزه صرفه جویی آب دارند و امروز با صرفه جویی امیدواریم بتوانیم آب شرب مردم را تامین کنیم، اضافه کرد: وضعیت آب در اصفهان زمانی وارد فاز بحرانی می شود که خروجی آب از سد بیش از ورود آب به سد است و حتما باید از برداشت‌های غیر مجاز آب با همکاری مسئولان چهارمحال و بختیاری جلوگیری کنیم تا هیچ استانی از کمبود آب دچار مشکل نشود.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه کشاورزان برسر کار می‌روند، ادامه داد: کشاورزانی که به خاطر عدم تخصیص آب نتوانستند کشتی بکنند و به تولید برسند و عملا بیکار شدند با اجرای هشت هزار و ۵۰۰ طرح در طول سه سال به سر کار می روند به طوریکه با این پروژه ها زمینه اشتغال برای سه هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

 

وی از ایجاد شغل‌هایی برای کشاورزان خبر داد که یک صدم کشاورزی به آب نیاز دارد و ادامه داد: در وضعیت بحرانی آب اقدامات بسیار خوبی در حوزه تصفیه پساب و استفاده از آن در بخش‌های نیازمند آب صورت گرفت.

 

استاندار اصفهان از راه اندازی پرتال سرمایه گذاری در اصفهان خبر داد که از طریق این پرتال روند کارها به طور  قابل توجهی کاهش می یابد، گفت: به منظور توسعه گردشگری و اشتغالزایی از این طریق نیازمند برند گردشگری هستیم و اینکه خط مستقیم پروازها از اصفهان به دیگر شهرها را ایجاد کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------