دستور رئیس‌جمهور چین برای «انقلاب دائمی توالت‌ها»



اخبار,اخبار بین الملل,انقلاب دائمی توالت‌ها

شی جین پینگ، مردم این کشور را به عنوان یک «فرمان ملی» به «پیشبرد دائمی انقلاب توالت‌ها» و کثیف نکردن اماکن عمومی فراخواند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، آقای شی در مطلبی که صفحه نخست روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست چین منتشر شد، با تکیه بر لزوم نوسازی توالت‌های چین به منظور بازسازی «جامعه‌ای متمدن» و بهبود بهداشت همگانی تأکید کرده است.

 

او پیش از این در سال ۲۰۱۵ طرح «انقلاب توالت‌‌ها» را پیشنهاد و دستور داده بود تا بهترین دستشویی‌ها در اماکن گردشگری این کشور ساخته شود. تا پیش از این گردشگران از کثیفی توالت‌های همگانی در اماکن باستانی و دیدنی چین شکایت داشتند.

 

در فرمان دوم رئیس جمهوری چین به جز گردشگران، مسئله تمیزی توالت‌ها به عنوان یک مسئله دائمی و انقلابی برای خود مردم چین نیز مطرح شده است. بسیاری از توالت‌ها به ویژه در روستاهای چین فاقد لوله‌کشی مناسب هستند. آقای شی که تاکنون چندین بار در زمان بازدید از روستاها شخصا به وضعیت توالت‌ها نیز رسیدگی کرده است، می‌نویسد: «مسئله توالت‌ها، مسئله کمی نیست زیرا بعد مهمی از شهرسازی را تشکیل می‌دهد و برای داشتن روستاهایی متمدن اهمیت دارد.»

 

شی جین پینگ در ماه جاری در جریان یک نشست مهم حزب کمونیست گفته بود که چالش اصلی این حزب پاسخ دادن به انتظارات عمومی برای بهبود شرایط زیست است.

 

بای لین، مدیر پروژه چین در «سازمان جهانی توالت‌ها» می‌گوید: «میان سطح اقتصاد پیشرفته و شرایط کلی زندگی مردم در چین هنوز اختلاف فاحشی دیده می‌شود. برای رسیدن به سطح مطلوب به یک محیط زیست سالم و توالت‌های بهداشتی نیاز هست.»

 

سازمان دولتی گردشگری چین هفته گذشته اعلام کرد در چهارچوب طرح «پیشبرد دائمی انقلاب توالت‌ها» طرح بهسازی ۶۴ هزار توالت این کشور را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی در دست اجرا دارد. به گزارش خیرگزاری شین هوا، در سه سال گذشته ۶۸ هزار توالت همگانی در اماکن گردشگری چین استاندارد سازی شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------