اجرای طرح ضربتی برخورد با مسافربرهای شخصی در فرودگاه ها؛ به زودی



اخبار,اخبار اجتماعی,تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه جهت رسیدگی به مشکلات رانندگان تاکسی شاغل در مجموعه‌های فرودگاهی شهر تهران اعم از مهرآباد و امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا علیرضا قنادان با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در مبادی ورودی و خروجی شهر اعم از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت‌ها در سازمان تاکسیرانی شهر تهران است، گفت: نخستین هویت ورودی شهر و اولین مساله‌ای که یک گردشگر داخلی و خارجی با آن روبه رو می‌شود، تاکسی‌های شهر تهران است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه علاقه‌مند هستیم تا در مبادی ورودی تهران از نظر استفاده از ناوگان با کیفیت، رفتار رانندگان و سطح کیفیت خدماتی که توسط تاکسی‌ها ارائه می‌شود؛ بالاترین سطح کیفی و کمی وجود داشته باشد، اظهارکرد: در جریان ملاقاتی که با مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد داشتیم، درصدد برآمدیم تا مهمترین مشکلات تاکسی‌های فعال در این بخش شناسایی شود و مسائل و مشکلاتی که رانندگان با آن روبه رو هستند را کشف و رفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی شهر تهران ایجاد شرایط مناسب جهت فعالیت ناوگان مدرن تاکسیرانی در مبادی ورودی پایتخت است،گفت: اگر بتوانیم اقتصاد معیشتی را در این مجموعه هم از سمت شهروندان با پرداخت مناسب کرایه و رفتار و هم ازسوی رانندگان و شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ مدیریت کنیم، هم مسافران از سطح کیفیت خدمات حمل و نقلی راضی خواهند بود و هم رانندگان و شرکت‌های خصوصی از بازگشت سرمایه خود اطمینان خواهند داشت.

 

قنادان با بیان اینکه تمام موضوعات و مشکلات خطوط تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد با مدیرکل این مجموعه بین المللی احصاء شد، تاکید کرد: مقرر شد تا یک کارگروه مشترک متشکل از چند نفر از معاونان سازمان تاکسیرانی و فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) همچنین سازمان‌های درگیر در این حوزه به ویژه پلیس راهور و نیروی انتظامی تشکیل شود تا مشکلات به صورت جدی پیگیری شود.

 

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال که با زمان‌های اوج مسافرت در کشور روبه رو هستیم، امیدواریم که بتوانیم مشکلات را کاهش و رفع کنیم.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا آموزش زبان انگلیسی به رانندگان فعال در مبادی ورودی اجباری نمی‌شود، توضیح داد:در گذشته حساسیت روی موضوعاتی مانند آموزش زبان زیاد بود. یک گردشگری خارجی زمانی که وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) می‌شود، اولین بازخوردهای خود را از کشور و شهر تهران از رانندگان تاکسی فعال در این بخش می گیرد. به همین دلیل هم آموزش زبان انگلیسی و هم موضوعاتی مانند نوع رفتار و سطح مشتری مداری در مورد رانندگان اهمیت ویژه‌ای دارد البته رانندگان فعال در این بخش با انواع و اقسام معضلات و مشکلات روبه رو هستند که باید قبل از هر کاری این مشکلات رفع شود. به عنوان مثال رانندگان فعال در فرودگاه‌ها با معضلی تحت عنوان ورود مسافربران شخصی غیر مجاز به این محدوده‌ها روبه رو هستند که باعث ایجاد آشفتگی در سطح خدمات حمل و نقلی در مجموعه های فرودگاهی شده است.

 

 قنادان با بیان اینکه ورود مسافربرهای شخصی به این حوزه جذابیت در ناوگان مدرن و رانندگان متناسب در فرودگاه‌ها را مخدوش کرده است،گفت: اگر بتوانیم این مشکلات را ساماندهی کنیم، برای رانندگان بهتر است. به عنوان مثال در حال حاضر وضعیت معیشت بسیاری از رانندگان در این بخش دچار مشکل شده است و ما نمی توانیم در چنین وضعیتی آنها را وادار به آموزش زبان انگلیسی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید سرویس‌های غیرمجاز حمل و نقلی در مبادی ورودی شهر تهران ساماندهی شود،اظهارکرد: تمام تلاشم در سازمان تاکسیرانی شهر تهران این است که وعده‌هایی را ندهم که از پس اجرای آن برنیایم اما از همان ابتدا اعلام کردم که برنامه اصلی من مدرن‌سازی و تغییر چهره تاکسیرانی شهر تهران است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه باید بتوانیم این آشفتگی را در حوزه تاکسیرانی به ویژه فرودگاه ساماندهی کنیم، گفت: به زودی در قالب یک طرح ضربتی با همکاری فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با مسافربران شخصی اجرایی می شود.

 

وی رسیدگی به وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی‌های مدرن را یکی دیگر از برنامه های خود دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی حمایت از رانندگان و سرمایه‌گذارانی است که خودروهای مدرن و با کیفیت به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد کرده اند. باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها برطرف شود.

 

به گزارش شهرنوشت قنادان با بیان اینکه باید اصلاح اقتصادی در وضعیت معیشتی این افراد ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: این اصلاح اقتصادی به معنای افزایش کرایه‌ها در این بخش نیست. اصلاح اقتصادی یعنی بهره‌وری بهتر برای کاهش هزینه‌های جانبی و افزایش درآمدهای رانندگان تاکسی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------