توصیه‌های اردکانیان به مردم درباره کاهش مصرف برق



اخبار,اخبار اجتماعی,رضا اردکانیان

وزیر نیرو گفت: مردم به عنوان مدیران بخشی از مدیریت صنعت برق کشور می‌توانند، در مصرف نقش چشمگیری داشته باشند.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت در جمع خبرنگاران درباره فعالیت وزارت نیرو برای هماهنگی با واحدهای صنعتی در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار داشت: ما از پایان سال 1396 گفت‌وگو با واحدهای تولیدی را برای صرفه‌جویی در حوزه آب و برق آغاز کردیم که آنها در ساعات پیک برق بدون آنکه خسارتی متحمل شوند تعطیل کنند یا از مدار خارج کنند و در ساعات غیرپیک برقی، برق ارزان‌تری دریافت کنند. اگر خارج از این قراردادها مشکلی پیش آید وزارت نیرو آن را پیگیری خواهد کرد.

 

وزیر نیرو با اشاره به پایان زمان‌بندی قطع برق، گفت: همانطور که به طور منظم اطلاع‌رسانی‌ها شده است و سخنگوی صنعت برق ایران هم کار خود را در ارتباط با سانه‌ها آغاز کرده است عرض می‌کنم پارسال اوج بار برق 55 هزار مگاوات بود و به طور منظم برنامه تولید و به مدار آوردن واحدهای جدید را هم داریم، اما دو اتفاق متفاوت با سال قبل رخ داده است؛ یکی اینکه از حدود 9300 مگاوات توان تولیدی نیروگاه‌های‌ آبی ما امسال حدود 50 درصدش فقط قابل استفاده است، آن هم به دلیل کاهش ارتفاع آب در مخازن سدها و عدم امکان تولید برق به میزان سال قبل است.

 

اردکانیان افزود: نکته دوم موضوع گرمای پایدار است. اینکه در فصولی از سال هوا گرم شود امری قابل پیش‌بینی است، اما امسال نه فقط ایران که بیشتر نقاط دنیا درمعرض گرمای پایدار قرار گرفته‌اند و اخبارشان از طریق رسانه‌ها منعکس می‌شود.

 

وزیر نیرو تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی کردیم با 52 هزار مگاوات توان تولید و با پیش‌بینی گذر از 58 هزار مگاوات اوج بار، فاصله 52 تا 58 را با مدیریت مصرف همه مصرف‌کنندگان بتوانیم پر کنیم؛ یعنی اگر ما 10 درصد بتوانیم کاهش مصرف داشته باشیم در همه بخش‌ها می‌توانیم و می‌توانستیم بدون خاموشی تابستان را رد کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با صنایع بزرگ در ماه‌های پایانی سال صحبت کردیم و از اردیبهشت‌ماه قراردادها منعقد شد که در مواقع اوج بار واحدهایشان را با هماهنگی خودشان بدون این‌که لطمه‌ای به تولید بزنند تعطیل کنند و بعدا برق ارزان تولید کنند.

 

وزیر نیرو اضافه کرد: با کشاورزان به توافق رسیدند تا در ساعات اوج برق چاه‌های خود را خاموش کنند و در ساعات غیراوج برق رایگان استفاده کنند.

 

اردکانیان خطاب به مردم ایران گفت: مردم به عنوان مدیران بخشی از مدیریت صنعت برق کشور می‌توانند، در مصرف نقش چشمگیری داشته باشند. اگر ما دمای کولرهای گازی خود را به حدود25 درجه برسانیم، افزایش چشمگیری در کاهش برق مصرفی خواهد داشت. امیدوار هستیم با تمام شدن فصل گرما طی روزهای آتی از این شرایط عبور کنیم و توان داخلی کشور پاسخگوی نیازها باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------