جزئیات اعتراضات امروز در اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی

رییس اتاق اصناف اصفهان در خصوص اعتراض مغازه‌داران خیابان شاهپور جدید و دیگر اصناف اصفهان، اظهار کرد: بیشتر این اعتراضات صنفی و مربوط به کسب و کار است و نباید این اعتراض ها را به مخالفین نظام نسبت داد.

به گزارش جماران، رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مهمترین مطالبه و گلایه کلی امروز اصناف در اصفهان همانند کشور نوسانات بازار ارز است، گفت: از متولیان اقتصادی کشور خواستار هستیم که فکری به حال این نوسانات داشته باشند تا تولیدکنندگان و اصناف بتوانند حداقل برای 6 ماه آینده و ادامه فعالیت خود تصمیم گیری کنند.


رسول جهانگیری در خصوص اعتراض مغازه‌داران خیابان شاهپور جدید و دیگر اصناف اصفهان، اظهار کرد: بیشتر این اعتراضات صنفی و مربوط به کسب و کار است و نباید این اعتراض ها را به مخالفین نظام نسبت داد.


وی با تاکید بر اینکه تجمعات این چنینی را تایید نمی کنم، افزود: مطالبات صنفی باید از کانال ها و راه های قانونی مطرح شود، در این خصوص نیز امروز جلسه ای با حضور مغازه داران و اصناف خیابان شاهپور، اعضای اتحادیه و هیات امنای شهرک صنعتی امیرکبیر برگزار شد که آنها خواسته های خود را مطرح کردند.


رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه بیشتر مطالبات این افراد به حق است، گفت: مطالبات این افراد مربوط به مباحث مالیاتی، مشکل و تاخیر در باز پس گیری مطالبات خود از شرکت های بزرگ استان، بحث قدرالسهم 10 درصد بیمه کارگری برخی از کارگاه های تولیدی که تامین اجتماعی اکنون درخواست 30 درصدی را دارد که قرار است این مشکلات در جلسه ای با تامین اجتماعی، اداره کل مالیات و دیگر دستگاه ها مطرح و مرتفع شود.


وی با بیان اینکه مهمترین مطالبه کلی امروز اصناف در اصفهان همانند کشور نوسانات بازار ارز است، تاکید کرد: از متولیان اقتصادی کشور خواستار هستیم که فکری به حال این نوسانات داشته باشند تا تولیدکنندگان و اصناف بتوانند حداقل برای 6 ماه آینده و ادامه فعالیت خود تصمیم گیری کنند که خوشبختانه امروز این اعتراضات و خواسته های صنفی ختم به خیر و تمام شد.


جهانگیری در خصوص اعتراضات دیگر اصناف در محدوده میدان نقش جهان، اظهار کرد: اطلاعی از این اعتراضات ندارم، اما اگر تجمعاتی بوده بیشتر در گلایه به نوسانات بازار ارز و عدم اعتماد فروشنده و خریدار نسبت به اینکه نمی توانند درآمدهای خود را مدیریت کنند.


وی در مورد اعتراضات مغازه داران بازار طلا در اصفهان نیز، گفت: بازار طلا، سکه، ارز در عمل اکنون فعالیت اقتصادی ندارند و درخواست ها کاذب است و خرید و فروشی نمی شود و مبادلات به صورت حواله انجام می شود.


رییس اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به این سوال که در این شرایط بازرسی اصناف و یا تعزیرات چگونه عمل می کند، اظهار کرد: نوسانات بازار ارز هیچ ارتباطی به اصناف ندارد و دلالانی که وارد می شوند مرتبط با اصناف نیستند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------