تکذیب هک سایت وزارت صنعت درماجرای واردات خودرو/ مسدود شدن حساب‌ برخی سلبریتی‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی,سردار سید کمال هادیانفر

رئیس پلیس فتا گفت: سایت وزارت صنعت برای ثبت سفارش خودروها هک نشده بود.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه  همایش همیاران پلیس فتای ناجا درباره پرونده واردات خودروهای لوکس و برخی موضوعات مطرح شده درباره هک شدن سایت وزارت صنعت، با رد این ادعا اظهار کرد: پرونده واردات این خودروها که در استان هرمزگان تشکیل شده بود به دستور مقام قضائی برای بررسی‌های فنی به پلیس فتا ارجاع شد؛ بررسی‌های فنی ما در بخش سایبری نشان داد به هیچ وجه هیچ هک در این ماجرا اتفاق نیفتاده است.

 

رئیس پلیس فتا  با بیان اینکه نتیجه این بررسی به طور رسمی اعلام شده است، گفت: این موضوع را به سازمان بازرسی و مراجع قضائی هم اعلام کرده ایم و تأکید داشته ایم که سایت وزارت صنعت و معدن در ماجرای واردات خودرو هک نشده است.

 

وی ضمن تشریح اقدامات پلیس فتا در فضای سایبری، از افزایش ۸۵ درصدی قدرت کشف در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: ما از توان همیاران پلیس فتا استفاده خواهیم کرد و در پنج سال اخیر حدود ۴۲ هزار نفر همیار پلیس فتا جذب شدند تا با استفاده از توانایی‌های آحاد مردم بتوانیم از وقوع جرائم در فضای مجازی و سایبری جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: از سال گذشته با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش طرح کوآ (طرح کودک و اینترنت) را در ۴۸۷ کارگاه آموزشی و با حضور ۱۰ هزار دانش آموز در کشور اجرا کردیم که این طرح به صورت طنز عروسکی و سپس بحث‌های جدی و اصلی به مرحله آموزش درآمد.

 

رئیس پلیس فتا در رابطه با جرائم موجود در فضای بانکی و دستگاه‌های پز خاطر نشان کرد: با کمک بانک مرکزی یک سری اقدامات جهت مقابله با وقوع جرم و کلاهبرداری توسط کلاهبرداران سایبری در نظام بانکی در حال انجام است تا هموطنان با خیال راحت در بانک‌ها و دستگاه‌های پز فعالیت خود را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه بانک‌های کشور در حوزه آموزش فعال نیستند و بیشتر در حال رقابت و تبلیغات فعالیت‌های خود هستند، تصریح کرد: در ارتباط با پز‌ها جرم زیاد است و با پیش قدم شدن بانک ملی ایران و همکاری آن‌ها در این زمینه، رمز‌های یکبار مصرف را در دستور کار دارندگان عابر بانک قرار دادیم، به این صورت که با هر بار استفاده از کارت، یک رمز برای دفعه بعدی برای کاربر پیامک خواهد شد.

 

براساس گزارش سایت پلیس، سردار هادیان فر در خصوص حساب‌های سلبریتی‌هایی که از مردم جهت کمک به زلزله زدگان پول طلب کردند، گفت: برخی از این حساب‌ها مسدود شد، این افراد به جای اینکه حساب باز کنند، باید مردم را به مراجعه به نهاد‌های مربوطه و مراکز رسمی مانند هلال احمر ترغیب و تشویق کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------