پلنگ رودسر کشته شد



اخبار,اخبار اجتماعی,پلنگ

اداره کل محیط زیست گیلان از مرگ پلنگ رودسر که آبان ماه گذشته در طبیعت رهاسازی شده بود خبر داد.

به گزارش مهر، اداره کل محیط زیست گیلان از مرگ پلنگ رودسر که پس از جراحی در طبیعت رهاسازی شده بود خبر داد. در پی ارسال سیگنال های  مکرر ، از گردنبند ردیاب پلنگ سجیدان معروف به (آرزو)،  مبنی بر توقف و بی تحرکی حیوان ، صبح امروز کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر، به عمق جنگلهای سیاهکلرود واقع در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهردشت عزیمت نموده و با استفاده از ردیاب دستی نقطه ارسال سیگنال را یافته و متاسفانه با لاشه پلنگ روبرو شدند.

 

شواهد اولیه نشان می دهد که پلنگ در درگیری با یک جانور وحشی دیگر کشته شده و آثاری مبنی بر دخالت انسان مشاهده نشد. 

 

تیم اعزامی به محل در حال انتقال لاشه پلنگ هستند تا توسط کارشناسان و دامپزشکان مجرب مورد بررسی قرار گرفته و علت دقیق مرگ مشخص شود. 

 

دو روز پیش مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از سلامت این پلنگ خبر داده بود. علی تیموری گفته بود ۴۰ روز پس از رهاسازی پلنگ ماده رودسر، اطلاعات دریافتی از گردنبد ردیاب ماهواره ای نشان دهنده بازیابی قدرت بقای حیوان است.

 

این پلنگ پس از زنده گیری و انتقال به تهران و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحت سی تی اسکن قرار گرفت و مشخص شد که ستون فقراتش به علت گیر افتادن در تله سیمی که عموماً کشاورزان شمال کشور برای دفع جانوران در مزارع خود مورد استفاده قرار می دهند، به شدت آسیب دیده است. آن زمان احتمال می رفت که این حالت منجر به ضایعه نخاعی شده و راه نجاتی برای پلنگ وجود نداشته باشد؛ در نتیجه یکی از راهکارهای پیشنهادی، تزریق دوز بالای داروی بیهوشی برای ممانعت از درد کشیدن حیوان و خواب ابدی برای آن بود اما یک مجموعه خصوصی این پلنگ را جراحی کرد و حیوان بعد از مدتی نگهداری در طبیعت رهاسازی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------