زنگ خطرکم آبی در اصفهان؛ وضعیت قرمز ذخیره سد زاینده‌رود



اخبار,اخبار اجتماعی,سد زاینده رود

معاون حفاظت شرکت آب منطقه اصفهان: میزان ذخیره سد زاینده رود ، در یک هفته اخیر سه میلیون متر مکعب کاهش یافت.

به گزارش صدا وسیما، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان کاهش آب ذخیره شده سد زاینده رود در سال های اخیر بی سابقه بوده  گفت: در یک هفته اخیر میزان ذخیره آب پشت سد از 148 به 143میلیون متر مکعب رسیده است.

 

علی بصیر پور با بیان اینکه در  پاییز امسال میزان ذخیره آب زاینده رود بیش از 20میلیون متر مکعب در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته ،افزود: میزان ذخیره آب پشت سد در پاییز پارسال بیش از 165میلیون متر مکعب بوده است. 

 

وی کاهش بارندگی در استان و مصرف بالای مشترکان خانگی ،صنعتی و خدماتی  را علت کاهش محسوس ذخیره سد زاینده رود در این مدت اعلام کرد و گفت: این روزها تنها حدود یک دهم از ظرفیت یک میلیارد و 400میلیون متر مکعبی سد زاینده رود آب دارد. 

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان میزان ورودی سد زاینده رود را سال گذشته حدود 30مترمکعب بر ثانیه دانست و افزود: هم اکنون این میزان با کاهش بارش ها به هفت مترمکعب در ثانیه رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در ماه های آبان و آذر امسال در استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان صفر گزارش شده است گفت: این شرایط، وضع قرمزی را برای سد زاینده رود رقم زده است.

 

سد قوسی شکل زاینده رود سال 1349 بهره برداری شد؛سدی که در 110کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------