وجود آلاینده‌ها در ۴ کلانشهر تا پنجشنبه / احتمال ورود موج بارشی از آخر هفته



اخبار,اخبار اجتماعی,آلودگی هوا

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم غبار و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرهای صنعتی تا روز پنجشنبه گفت: غبار و آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان باقی می‌ماند اما از روز پنجشنبه روند کاهش غبار را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آتی جوی پایدار به همراه سکون نسبی هوا در غالب نقاط کشور و به‌ویژه کلانشهرها وجود دارد.

 

وی ادامه داد: تا صبح روز پنجشنبه نیز هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت همانند تهران، کرج، اراک و اصفهان غبارآلوده خواهد بود و کیفیت هوا همچنان پایین پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: کیفیت هوای شهرهای تبریز و ارومیه نیز تا پایان وقت امشب آلوده خواهد بود و رفته رفته وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

 

به گفته وظیفه، امروز فقط در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان رشد ابر و رگبار پراکنده باران به همراه وزش باد موقتی پدید می‌آید.

 

وی ادامه داد: در اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه شاهد گذر موج بارشی از مناطق شمال غرب کشور خواهیم بود که این موج باعث افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران در برخی نقاط غربی و سپس دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل غربی خزر خواهد شد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: با گذر این موج بارشی از کشور که دستاورد آن باد موقتی و باران پراکنده است، انتظار داریم کاهش تدریجی انباشت آلاینده‌ها و غبار در شهرهای صنعتی و به‌ویژه تهران، کرج و اراک در روز پنجشنبه و جمعه انجام بگیرد.

 

وظیفه، شهرکرد با 11 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 15 درجه بالای صفر رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------