ورود سامانه بارشی تازه‌ از شمال‌ غرب/ وزش باد شدید در‌ نیمه شمالی‌ کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,بارندگی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور خبرداد و گفت: دستاورد این سامانه بارشی، افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در نقاطی از غرب، شمال و مرکز کشور است.

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امشب نیز بخشهایی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخشهایی از شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

 

وی ادامه داد: از روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه استان تهران با جوی پایدار و سکون نسبی هوا مواجه می‌شود که این وضعیت غلظت آلاینده‌های جوی را در بردارد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در استانهای گیلان، اردبیل، شمال غرب کشور، غرب و شمال شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

 

نقشینه با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی موجب بارشهای باران و وزش باد شدید در بخشهایی از شمال غرب و به‌تدریج سواحل غربی دریای خزر می‌شود.

 

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق فعال بوده و در بخشهایی از این مناطق نیز سبب افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه شنبه همچنان این سامانه بارشی در بخشهایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شمال شرق فعال خواهد بود.

 

نقشینه توضیح داد: در روز چهارشنبه  رفته رفته از میزان بارش از سمت غرب کاسته شده و گستره بارش بخشهایی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخشهایی از شرق و شمال شرق را در بر می گیرد.

 

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود روز پنجشنبه بارش محدود به بخشهایی از شمال شرق باشد و در این روز این سامانه به تدریج از کشور خارج شود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از روز دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه دمای هوای نیمه غربی و سواحل شمالی 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد و این وضعیت بردوت دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران نیز اتفاق می‌افتد.

 

نقشینه گفت: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران و کاهش دما در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز به وقوع می‌پیوندد.

 

تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------