مابه التفاوت افزایش حقوق سال ۹۷ بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شد



اخبار,اخبار اجتماعی,سیدتقی نوربخش

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت مربوط به افزایش حقوق سال۹۷ بازنشستگان و مستمری‌بگیران به طور کامل و برای تمامی سطوح پرداخت و تسویه شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش اظهار داشت: برای پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته است.

 

نوربخش، ارائه خدمات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی به صورت متمرکز را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: بیمه شدگان برای دریافت خدمات کوتاه مدت شامل بیمه بیکاری، کمک هزینه ایام بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، اروتز و پروتز، کمک هزینه کفن و دفن و کمک هزینه ازدواج می‌توانند به تمامی شعب سراسر کشور مراجعه کنند و محدودیت مراجعه به شعبه محل بیمه‌پردازی رفع شده است.

 

وی با بیان اینکه متمرکز شدن ارائه خدمات کوتاه مدت زمینه ساز غیرحضوری شدن استفاده از این بخش از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: به زودی و طی ماه‌های آینده این خدمات به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به شعب نیز قابل ارائه خواهد بود.

 

نوربخش ادامه داد: یک سوم مراجعات حضوری به شعب تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات کوتاه مدت است و با غیرحضوری شدن این بخش از خدمات پیش بینی می‌کنیم که حجم قابل توجهی از مراجعات کاهش یابد.

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به صدور دو بخشنامه برای تسهیل بیمه زنان خانه‌دار گفت: زنان خانه‌دار اعم از مجرد و یا متاهل می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

 

نوربخش گفت: درصد حق بیمه پرداختی همچنین دستمزد مبنای کسر حق بیمه برای زنان خانه‌دار با رعایت ضوابط قانونی انتخابی است. دستمزد مبنای کسر حق بیمه برای تمامی مشاغل تحت پوشش تأمین اجتماعی بین حداقل دستمزد تا ۷ برابر حداقل دستمزد تعیین می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------