گورخرها تلف شدند، معاون محیط زیست سمنان برکنار شد



اخبار,اخبار اجتماعی,گورخر

معاون اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در پی تلف شدن پنج رأس گورخر ایرانی انتقالی به پارک کویر برکنار شد و مدیرکل محیط‌زیست سمنان هم عذرخواهی کرد.

به گزارش فارس، عباسعلی دامن‌گیر، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در بیانیه‌ای، ضمن اظهار تأسف بابت تلف شدن پنج رأس گورخر ایرانی در پروژه انتقال از پارک ملی توران به پارک ملی کویر نوشت: از تمام مردم عزیز، دوستداران محیط‌زیست و حیات‌وحش و مسؤولان سازمان، رسماً عذرخواهی می‌کنیم.

 

وی هدف از این پروژه را حفظ این‌گونه بومی ایران بیان کرد و افزود: یکی از دلایلی که این اتفاق ناگوار رخ داده، قصور، کوتاهی و اشتباه کارکنان در این امر خطیر است و به همین دلیل معاونت محیط طبیعی استان به‌عنوان مدیر پروژه از سمتش عزل شد و با تمام کسانی که به‌طور مستقیم در جریان انتقال این‌گونه ارزشمند جانوری دخیل بوده و اشتباهات آن‌ها برای این اداره محرز شده ازجمله رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش استان برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد.

 

پروژه انتقال 10 رأس گور که یک نر بالغ نیز جزو آن‌ها بود، با هدف زادآوری این نوع هفته گذشته در حالی اجرا شد که پنج رأس ازجمله نر زادآور گروه بر اثر بی‌توجهی تلف شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------