‌ایران 11 سال است که در خشکسالی به سر می‌برد



اخبار,اخبار اجتماعی,محمد حاج رسولی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ‌11 سال است که در خشکسالی به سر می بریم و سال گذشته با کاهش 50درصدی رواناب هابی سطح کشور مواجه بوده ایم.

به گزارش ایسنا،‌ محمد حاج رسولی ‌روز 5 شنبه (26مهر ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آب منطقه ای استان کردستان با اشاره به تداوم خشکسالی ها در سطح کشور اظهار کرد: 11سال است که در خشکسالی به سر می بریم و میانگین بارش های کشور از 250میلی متر در سال به حدود 200میلی متر رسیده است.

 

وی افزود: سال گذشته با کاهش 50درصدی رواناب هابی سطح کشور مواجه بوده مواجه بوده ایم که اثرات مخربی بر منابع آبی کشور می گذارد.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه تا کنون 172سد در کشور ساخته شده است تصریح کرد: از ابتدای دهه 90 تاکنون حدود 50سد از مجموع سدهای ساخته شده در کشور به بهره برداری رسیده است که بعضی از این سدها، طرح آب های مشترک بوده است.

 

وی عنوان کرد: در مجموع طرح هایی به ارزش یک هزار و 600میلیارد تومان در کردستان به انجام رسیده است که درنظر داریم پروژه های نیمه کاره را در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.

 

حاج رسولی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی اجرای طرح های آبی ادامه داد: اکنون فاز دوم طرح های مرزی را پیگیری می کنیم و باید در کردستان سدهای دیگری ساخته شود و در ردیف بودجه سال 98 اعتبارات برای آن ها در نظر گرفته شود .

 

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای در خصوص بحث تخصیص آب کردستان در وزارتخانه خاطرنشان کرد: قرار است روز شنبه با وزیر نیرو در مورد تخصیص آب استان کردستان جلسه ای داشته باشیم و امیدواریم مشکلات استان به زودی حل شود.

 

‌مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان یادآور شد: باید تولیدکننده و مصرف کننده آب به دور یک میز جمع شوند و در خصوص تامین و افزایش بهره وری آب تصمیم بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------