آب شیرین‌کن‌ها تنها راهکار باقیمانده برای تامین آب در بندرعباس/ امیدی به بارندگی نیست



اخبار,اخبار اجتماعی

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: امسال تاکنون وضع خوبی از لحاظ بارندگی نداشتیم اگر بارش به همین شکل باشد با مشکل مواجه می‌شویم.

حسین هاشمی تختی نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت ذخایر سدها و بارندگی در سال آبی جاری استان هرمزگان اظهار داشت: امسال تاکنون وضع خوبی از لحاظ بارندگی نداشتیم و همچنان بابت تامین آب نگرانی وجود دارد، البته طبق آنچه هواشناسی پیش بینی کرده نسبت به سال گذشته احتمال بارش وجود دارد و شاید ترسالی باشد، اما اگر بارش به همین شکل باشد با مشکل مواجه می‌شویم. 

 

وی با تاکید بر اینکه باید مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی مدیریت شود، گفت: پیشنهاد کردیم اعتباری برای آبخیزداری در نظر بگیرند و سد احداث شود که در حال انجام است. پیشنهاد وزیر جهاد هم کاهش سطح زیر کشت و کشت جایگزین بوده تا سطح مصرف آب پایین بیاید، باید به کشاورزان آموزش داده شود با سطح کشت کمتری درآمد بیشتری کسب کنند و هم منابع آب هدر نرود.

 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به استفاده از آب شیرین‌کن‌ها گفت: بخش خصوصی مثل گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملو برای تامین نیاز یک میلیون متر مکعبی آب شیرین احداث و به صنایع خود منتقل می‌کنند استان به این شرط قبول کرد که یک سوم از آب را در اختیار آب شرب هرمزگان قرار دهند که بخشی از مشکلات را حل می‌کند. یک آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی هم آب و فاضلاب هرمزگان در دستور کار دارد. در فاز اول 20 هزار متر مکعب آماده بهر برداری است و با اجرای فاز دو و سوم بخشی از تامین آب آشامیدنی حل می‌شود.

 

 وی یادآور شد: ستاد مقابله با کم آبی در استان تشکیل شده و جلساتی هم برگزار شده تا مشکل حل شود برخی جزایر و شهرستان‌ها هم در زمینه آب شیرین کن‌ها فعال شده‌اند.

 

هاشمی تختی نژاد بیان کرد: آب دریا آبی قابل اطمینان است. باید روی آن سرمایه گذاری شود اما چون هزنیه‌ها بالا و زمانبر است باید از آبخیزداری هم برای تامین منابع آبی بخش کشاورزی استفاده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------