کاهش 2 تا 10 درجه‌ای دمای کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,هوای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوا در اکثر مناطق کشور از بارش برف در برخی مناطق خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از بعد ازظهر امروز ( ۹ آذر) با نفوذ جریان‌های شمالی، بارش درسواحل غربی خزر شروع می‌شود که انتظار می‌رود روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی، بارش‌ها درسواحل دریای خزر تشدید شود.

 

وی با بیان اینکه امروز در غرب خلیج فارس و جنوب غرب کشور نیز رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: فردا (۱۰ آذر) علاوه بر بارش در سواحل شمالی کشور در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل بارش برف و وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد، همچنین از بعد ازظهر امروز  و طی روز جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

 

وظیفه در ادامه گفت: کاهش دما در دامنه‌های البرز از فردا تا یکشنبه تداوم داشته که این کاهش دما بین ۲ تا ۵ درجه و در شمال شرق کشور از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در برخی مناطق وزش باد شدید نیز پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی فردا و شنبه، شرق خلیج فارس و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای  و حداقل دمای۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------