دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: فیلترینگ دائمی تلگرام نه شدنی است و نه در دستور کار قرار دارد



اخبار,اخبار اجتماعی,رضا اکبری نوری

رضا اکبری نوری با اشاره به فیلترینگ تلگرام می‌گوید: حقوق شهروندی مسئله بسیار مهمی است و حساسیت زیادی هم روی آن وجود دارد. دولت همواره اعلام کرده است که نباید حقوق اساسی مردم لطمه ببیند اما باید به این موضوع توجه کرد که برقراری امنیت و حفظ انسجام اجتماعی هم یکی از همین حقوق اساسی است و باید به آن توجه کرد.

تلاش برای فیلترینگ تلگرام اتفاق تازه‌ای نیست، می‌توان گفت که از وقتی این شبکه اجتماعی بین مردم فراگیر و با استقبال زیادی رو به رو شد تلاش برخی نهادهای برای محدودیت دسترسی به آن هم شروع شد اما دولت روحانی در تمام این سال‌ها اعلام کرده است که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و محدودیت دسترسی به فضای مجازی خط قرمز دولت است. 

 

حتی دوازده روز پیش روحانی وعده داد که دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت اما روز گذشته و در پی ادامه ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف کشور، این اتفاق افتاد و دو اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام فیلتر شدند. وزیر ارتباطات این اقدام را موقتی اعلام کرد اما حرف و حدیث‌هایی هم درباره دائمی بودن فیلترینگ این شبکه‌ها وجود دارد.

 

 دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی این حرف‌ها را شایعه می‌داند و در گفت و گو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «نباید به صحبت‌های بدون منبع و گمانه‌زنی‌های این‌چنینی توجه کرد. ما اعلام می‌کنیم که سیاست فیلترینگ دائمی اصلاً وجود ندارد و کسی قائل به انجام چنین کاری نیست.»

 

رضا اکبری نوری ادامه می‌دهد: «حقوق شهروندی مسئله بسیار مهمی است و حساسیت زیادی هم روی آن وجود دارد. دولت همواره اعلام کرده است که نباید حقوق اساسی مردم لطمه ببیند اما باید به این موضوع توجه کرد که برقراری امنیت و حفظ انسجام اجتماعی هم یکی از همین حقوق اساسی است و باید به آن توجه کرد.»

 

او می‌گوید: «ما باید ببینیم که این اقدام در واکنش به چه مسائلی انجام شده است و ما در قبال چه اتفاقاتی دست به چنین کاری زده‌ایم. تا کنون و در شرایط عادی کشور با وجود اینکه انتقادهای زیادی به وضعیت تلگرام وجود داشت اما ما اعلام کردیم که به دلیل برخی مخالفت‌ها و مشکلات نمی‌توانیم مردم را از حق استفاده از فضای مجازی محروم کنیم اما در حال حاضر شرایط کشور باید مدیریت شود.»

 

او در نهایت این وعده را به مردم می‌دهد که به محض رفع مشکلات پیش‌آمده، دسترسی به تلگرام و اینستاگرام مجدداً برقرار شود و می‌گوید: «به جرات می‌توان گفت که این مسئله‌ای نیست که بتواند دائمی باشد. در ساختار فعلی نهادهای اداره‌کننده و تصمیم‌گیر کشور، چه در مورد تلگرام که نمونه‌های مشابه آن زیاد وجود دارد چه در مورد سایر امکانات فضای مجازی، نه کسی می‌تواند دست به فیلترینگ دائمی بزند و نه قصد آن وجود دارد.»

 

اعتمادآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------