معاون ثبت احوال کشور: 44 میلیون ایرانی کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند



اخبار,اخبار اجتماعی,کارت ملی هوشمند

معاون رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به توسعه خدمات این سازمان در سراسر کشور گفت: از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند 47 میلیون ایرانی ثبت نام و 44 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و 85 درصد کار انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، حمید درخشان نیا در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته بخش کن از توابع استان تهران که به مناسبت سوم دی ماه و صدمین سال بنیانگذاری ثبت احوال ایراد می شد با بیان اینکه مسیر تحقق کامل دولت الکترونیک از کارت ملی هوشمند عبور می کند افزود: در صورت مراجعه و تکمیل ثبت نام هموطنان واجد شرایط می تواند تا پایان سال جاری کارت ملی هوشمند دریافت کنند و این سازمان ظرفیت فنی صدور این کارت را دارد. 

 

به گفته وی اگر بخواهیم جلوی فساد و رانت را بگیریم باید اطلاعات شفاف و دولت الکترونیک محقق شود و کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است که بصورت برخط و الکترونیکی اطلاعات را منتقل می کند. 

 

درخشان نیا با بیان اینکه اطلاعات هویتی 113 میلیون فرد زنده و فوت شده ایرانی در این سازمان حفظ و نگهداری می شود افزود: به جهت تسهیل خدمت رسانی نیاز به رجوع به استان مربوطه نیست و در محل سکونت فرد خدمات ارائه می شود. 

 

معاون سازمان ثبت احوال یادآور شد : حجم داده های پایگاههای این سازمان به 1100 ترابایت ارتقا یافته است و خدمات بصورت کاملا الکترونیکی ارائه می شود. 

 

وی با بیان اینکه مهمترین راه برای توسعه یافتگی یک کشور ثبت دقیق آمار و اطلاعات هویتی و ترکیب جمعیتی افراد جامعه است ادامه داد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال در 200 نقطه روستایی و شهری کشور خدمات ارایه می دهد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------