استاندار اصفهان: خشک رودی زاینده رود ننگ ماست/ هیچ اختلافی با استان‌های همجوار نداریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

استاندار اصفهان گفت: خشک رودی زاینده رود ننگ ماست و فکر می‌کنم مصوبه هیات وزیران یکی از بهترین راهکارها برای نجات زاینده رود باشد که شامل ساماندهی رودخانه کارون و زاینده رود است.

به گزارش ایلنا، عباس رضایی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: ما هیچ اختلافی با استان‌های همجوار همچون استان یزد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نداریم و همه ید واحد هستیم و می‌خواهیم با همدلی امور را پیش ببریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کجا نگفته ام طرح های هفت گانه آقای مهرعلیزاده کارشناسی شده نیست، افزود: این طرح ها را کارشناسی خواهیم کرد و اگر با قوانین بالادست هماهنگ شده باشد دلیلی ندارد یک امر را دوباره از صفر شروع کنیم.

 

استاندار اصفهان عنوان کرد: آقای مهرعلیزاده در زمان استانداری خود اعلام کردند که 450 میلیارد تومان در حساب است اما 90 میلیارد و 600 میلیون تومان آن وصول شده بود؛ از سوی دیگر سازمان آب منطقه ای ادعا می‌کند صنایع باید 18 میلیارد تومان برای تونل سوم می‌دادند که 11 صنعت را برای آن در نظر گرفته بودند.

 

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های رسیده تنها یکی، دو واحد صنعتی قادر به پرداخت سهم خود برای آب هستند و اگر بخواهیم به آنها فشار بیاوریم باعث مسائل کارگری خواهد شد، بنابراین تحقق 450 میلیارد تومان ممکن است با مشکلات و معضلات خاص خود روبرو شود که باید تدبیر مناسب برای آن به عمل آید.

 

رضایی با تاکید بر اینکه سال آبی بدی نداشته ایم، گفت: در خصوص ساختار حوضه آبریز زاینده رو اطلاعی ندارم، اما طبق پیگیری هایی که از طریق سازمان آب منطقه ای شده ممکن است ریسک باز کردن آب را بپذیریم. با وجود آنکه کمیسیون حوضه زاینده رود تصمیم گیرنده نهایی است تا به حال دعوت نامه ای برای شرکت بنده در آن داده نشده و امیدوارم آب در بهمن ماه در روردخانه جاری شود.

 

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار مجموع آب مخزن در سد زاینده رود در سال جاری 155 میلیون متر مکعب تا به امروز و در سال گذشته 138 میلیون مترمکعب و میانگین بارش در بالادست 688 میلیمتر در دی ماه سال جاری بوده است.

 

استاندار اصفهان با اعلام اینکه مردم اصفهان فهیم و با رشادت هستند که همیشه حماسه آفریدند، تصریح کرد: اعتقاد ندارم که قلب اصفهان نیاز به جراحی دارد بلکه نیاز به تدبیر و امید در راستای فرامین مقام معظم رهبری دارد؛ منتها اجرای آنها یک فرد جسور را می خواهد تا آنها را به سرانجام برساند.

 

وی ادامه داد: فرض کنید که در بهمن ماه هم آب جاری شد، اما یک خوشی موقت خواهد بود چون بزرگترین مسئله ما آب آشامیدنی است و باید سازمان آب منطقه ای مطمئن شود آیا در خردادماه آبی برای خوردن هست؟

 

رضایی اظهار کرد: خوش بین نیستم که تا سال 99 تونل سوم کوهرنگ عملیاتی شود علاوه بر آن هنوز عاج سد هم زده نشده است بنابراین تعامل و همکاری با تمامی استان های همجوار لازم است چون خشک رودی زاینده رود ننگ ماست.

 

وی با اشاره به طرح های کوتاه مدت و بلند مدت استانداری اصفهان، افزود: چند طرح قبل از عهده دار شدن بنده به عنوان استاندار برنامه ریزی شده که یکی از آنها قطار سریع السیر اصفهان-تهران است که منابع مالی آن درحال تأمین شدن بوده و امیدوارم تا سال 99 اجرایی شود؛ دومین طرح آن ایجاد ایرلاین ویژه اصفهان است که آن را به یک فرد نخواهیم داد و در قالب یک شرکت تعاونی اجرا خواهد شد.

 

استاندار اصفهان عنوان کرد: باید به سمت توسعه حرکت کرد، چرا که توقف کردن رخوت و سستی می آورد؛ البته در راستای شفافیت گام برداشته و برخواهیم داشت.

 

رضایی یادآور شد: اگر کسی جرمی را مرتکب شده باشد در شورای حل اختلاف استان این جرم باید محرز شود در غیر این صورت از او عذرخواهی خواهیم کرد.

 

وی به اولویت های سیاسی خود پرداخت و گفت: اولویت اصلی من در مرتبه اول پیگیری مسائل آب است و پس از آن وفاق و همدلی و فضای نشاط  و عبور از سختی هاست.

 

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جلسه ای با عنوان سازگاری با کم آبی داریم که نمایندگان صنف کشاورزان هم در آن حضور دارند که بازگشایی آب در بهمن ماه هم درخواست خود آنهاست و موضوعی سیاسی نیست.

 

رضایی با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع ضوابط و قواعد خاص خود را دارد، اضافه کرد: اگر تجمعات از سوی فرمانداری ها ایجاد شود با آنها هماهنگ هستیم، اما فراخوان هایی که بدون مجوز برگزار می شود تا اقتدار نظام را زیر سوال ببرد با آن برخورد می کنیم ، زیرا حق امنیت مردم در ارجحیت امور است و آن را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------