استاندار اصفهان: ورودی آب زاینده رود نسبت به 46 سال پیش به نصف رسیده است



اخبار,اخبار اجتماعی,محسن مهرعلیزاده

استاندار اصفهان گفت: در خصوص برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت‌ها، معاون سیاسی را ملزم به پیگیری آن کردم. این را بدانید که هیچ منعی در خصوص حضور زنان نوازنده وجود ندارد و این قضیه صحت ندارد که از حضور زنان نوازنده در کنسرتی جلوگیری شده است.

به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده امروز (شنبه) در اولین نشست خبری خود، اظهار کرد: خوشحالم که در اولین کنفرانس خبری در بین شما هستم. یکی از مغتنمات هر دولت، ملت و مردم در هر جامعه جاری و ساری بودن جریان صحیح و شفاف اطلاعات در آن است. این تاخیر در نشست خبری را سهل‌انگاری بنده به حساب نیاورید چرا که علاقه داشتم به یک جمع‌بندی در مسائل استان برسم تا حرفی برای گفتن وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه از اولویت های اساسی استان سه مسئله آب، اشتغال و محیط زیست است گفت: البته مسائل دیگری هم پیرامون این سه مسئله وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخته شود. امیدوارم با شعار کار، کار، کار بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

 

استاندار اصفهان گفت: همه اگر در مسیر کار برای مردم قرار گرفتند می توانند در مدیریت استان جایی داشته باشند. اما غیر از مسئله کار هر چیزی که بخواهد ملاک قرار گیرد اشتباه است. کار برای مردم و در راه خدا و ایجاد معیشت برای آنان بسیار اهمیت دارد.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه بیش از یک سوم وقت خودم را به موضوع آب استان و احیای زاینده رود اختصاص داده ام، گفت: با توجه به کمبود بارشها و منابع آب باید فکر اساسی برای حل این مشکل شود چرا که تفکر انسان ایجاب می کند که برای هر مشکلی برنامه ای وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ورودی آب زاینده رود  46 سال پیش یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب بود گفت: متاسفانه این رقم امروز به 900 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده و به نصف رسیده است.

 

استاندار اصفهان افزود: ضروری ترین کار این است که با ایجاد سد تونل سوم کوهرنگ بتوانیم 250 میلیون متر مکعب آب را به زاینده رود اضافه کنیم. متاسفانه تنها 24 درصد سد تونل کوهرنگ ساخته شده که 70 درصد کار باقی مانده است. به همین منظور 288 میلیارد تومان بودجه گرفته ایم که 74 میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ نیز اضافه می شود و برای ساخت کل سد به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مهرعیلزاده با بیان اینکه ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: باید در جهت صرفه جویی در مصرف آب یک تنظیم مجدد داشته باشیم چرا که بیش از 327 میلیون متر مکعب آب در اصفهان مصرف می شود و در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 10 درصد کمبود بارش داشته ایم که امیدوارم در ادامه فصل بارش های خوبی داشته باشیم.

 

وی گفت: امیدواریم به زودی منطقه ویژه اقتصادی و شهرک فرودگاهی برای شرق اصفهان راه اندازی شود. هر چند که در غرب استان هم قصد داریم خدمات زیادی ارائه دهیم.

 

استاندار اصفهان افزود: مسئله بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است موضوع اشتغال است که در جلسات متعددی که با سرمایه گذاران داشته ایم این موضوع را بررسی کرده ایم. اشتغال به دو نوع زود بازده و پایدار تقسیم می شود که اشتغال پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

مهرعلیزاده افزود: اشتغال های دراز مدت اثرات زیادی دارد که امیدواریم با اشتغال های دراز مدت بیکاری اصفهان را  که  2 درصد بیشتر از کشور است مداوا کنیم.

 

وی گفت: در خصوص محیط زیست در استانداری برای هر 4 پروژه یک مامور پیگیری می گذاریم تا ریز مشکلات مربوط به آلودگی هوا را پیدا کنند.

 

استاندار اصفهان گفت: استقرار نظم و انضباط مدیریتی از هر چیزی مهم‌تر است مدیران استان باید انضباط را رعایت کنند و بنده مکلف هستم نظم و انضباط را باب کنم تا بتوانیم توفقیات زیادی در این خصوص به دست آوریم و مطالبات مردم را برآورده کنیم.

 

مهرعلیزاده گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو کشور است که مردمش به دنبال رشد و تعالی هستند و در شرایط جدید اقتصادی و با استفاده از جهت‌گیری های اقتصاد مقاومتی باید به این مردم خدمت کنیم.

 

وی با بیان اینکه اتکا به درآمدهای نفتی کار صحیحی نیست گفت: استانی برنده است که اتکا به درآمدهای نفتی را کم کند بنابراین به کار گرفتن سرمایه‌های خوابیده بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه توزیع متوازن امکانات در استان اصفهان مهم است، گفت: 54 درصد امکانات در شهر اصفهان متمرکز شده است و بقیه امکانات در شهرستان‌ها پراکنده شده است بنابراین مجبوریم توسعه متوازن و پراکنده در استان داشته باشیم. یکی از این توسعه‌های متوازن اهمیت به بخش گردشگری در همه مناطق استان است.

 

مهرعلیزاده گفت: اولویت پروژه‌ها را ریزبه‌ریز درآورده‌ایم و دانه‌به‌دانه روی آن متمرکز شده‌ایم. طرح‌های نیمه‌تمامی داریم که باید تکمیل کنیم که در این خصوص روی مشارکت مردمی حساب باز کرده‌ایم. برای مثال قطار های بومی شهری در کاهش آلودگی هوا نقش زیادی دارند که امیدواریم این چنین طرح‌هایی دنبال شود.

 

استاندار اصفهان گفت: یکی از طرح های نیمه‌تمام سالن اجلاس است که در جذب گردشگری و توریست اهمیت زیادی دارد. امیدوارم اصفهان را به محل برگزاری جلسات بین‌المللی تبدیل کنیم و فرودگاه اصفهان را توسعه دهیم. به این منظور 70 میلیارد تومان از محل سود سهام برای خرید زمین‌های ارتش اختصاص می یابد تا فرودگاه توسعه یابد.

 

وی گفت: در جهت توسعه و روان‌سازی بخش خصوصی روی مبحث پنجره واحد سرمایه‌گذاری متمرکز شده‌ایم که در اسرع وقت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ورزشی به دولت و در نتیجه به استانداری ربط دارد گفت: با پیروزی و موفقیت یک تیم صدها هزار نفر خوشحال می‌شوند. تیم‌هایی مانند سپاهان با روان جامعه کار دارند  و تمام تلاش‌مان این است که برای رشد فرهنگی  ورزشی مردم تلاش کنیم. مسائلی که به روان مردم مربوط می‌شوند بسیار اهمیت دارند. از جمله مسائل ورزشی که باید به آنان پرداخته شود.

 

مهرعلیزاده گفت: بنده در مورد جوان‌گرایی و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف تاکید زیادی دارم به همین دلیل شورای مشورتی جوانان را تشکیل می‌دهیم که در این شورا به استاندار در خصوص مسائل مختلف جوانان مشورت داده می‌شود.

 

وی گفت: در خصوص فرمانداران و مدیران استانی قصد داریم از نیروهای جوان‌تر استفاده کنیم که در لیست مورد نظرمان یک سوم این نیروها از جوانان هستند. در شهرستان‌ها نیز باید فرماندارانی انتخاب کنیم که لایق آن شهر باشند.

 

استاندار اصفهان افزود: در خصوص برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت‌ها، معاون سیاسی را ملزم به پیگیری آن کردم. این را بدانید که هیچ منعی در خصوص حضور زنان نوازنده وجود ندارد و این قضیه صحت ندارد که از حضور زنان نوازنده در کنسرتی جلوگیری شده است.

 

مهرعلیزاده افزود: این که می‌گویند کنسرت صرفه اقتصادی ندارد در جواب باید گفت چون زیاد متقاضی ندارد، آنچه که در قانون مجاز است در اصفهان هم مجاز است و قانون همه چیز را مشخص کرده است.

 

وی افزود: بنده دو  نفر از معاونان خود را از تهران آورده ام و این که برخی می گویند که مگر اصفهان نیرو ندارد که از تهران می آورید حرف صحیحی نیست چرا که نباید درهای استان را روی همه ببندیم تا کسی وارد نشود، این رویه بدی است. 

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه شناخت ملی از مسائل دارم گفت: قصد دارم مسائل ملی را در استان اصفهان باز کنم چرا که در جاهایی نیاز است که تفکر ملی داشته باشیم.

 

مهرعلیزاده در خصوص حادثه اسیدپاشی اصفهان که سه سال پیش اتفاق افتاد گفت: در مورد این حادثه هنوز ورود نکرده ام ولی در آینده ورود خواهم کرد تا  در این خصوص روشن‌سازی لازم انجام شود.

 

وی در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: تحلیل دقیقی در مورد اغتشاشات داریم که باید به شکل تحلیلی روی آن بحث کنیم تا ریشه های حوادث معلوم شود.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران گسترده تر خواهد بود گفت: با 20 سرمایه گذار بخش خصوصی جلسه گذاشته ایم تا راه را برای سرمایه‌گذاری آنان باز کنیم.

 

مهرعلیزاده در خصوص تجمع اخیر بازنشستگان فولاد مبارکه در مقابل استانداری گفت: تجمع همیشه در برابر استانداری بوده که بیانگر این است که در استان اصفهان بسیاری از حرف ها در گذشته شنیده نشده که این اتفاق می افتد. برای رفع مشکل این بازنشستگان به مدیر کانون بازنشستگان فولاد زنگ زده ام و به او گفتم که 200 میلیارد تومان ظرف 48 ساعت باید از بانک تجارت قرض کند تا حقوق این بازنشستگان پرداخت شود. اگر کاری به موقع انجام شود نیازی به مدیریت رفع اعتصاب نیست. 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا  که از او پرسید استان اصفهان هر سال 6 هزار میلیارد تومان مالیات باید پرداخت کند در حالی که سهم بودجه سالانه آن کمتر از یک هزار میلیارد تومان است و این آیا ناعادلانه نیست، گفت:  اعتقاد دارم در این خصوص تبعیض و بی عدالتی وجود ندارد چرا که این همه دستگاه و کارخانه فولاد در استان اصفهان ساخته شده است، اما در مناطق محروم چنین کارخانه هایی ساخته نشده بنابراین خروجی این سرمایه گذاری برای کشور است.

 

استاندار اصفهان در همین خصوص افزود: آنچه که درآمد همه استانها است باید در کاسه دولت ریخته شود تا از آنجا این توزیع بودجه انجام شود، بنابراین نباید نگاهمان تنها به استان محدود باشد چرا که خدمات برای کل کشور است.

 

مهرعلیزاده در خصوص جلسه ستاد جوانان که در آن برخی از مدیران استانی شرکت نکرده بودند گفت: روی قضیه جوانان حساس هستم، خیلی از آنها با من کار کرده اند و موفق هم بوده اند. وقتی مدیر کلی وظیفه اش را به درستی در استان نداند نباید انتظار بهبود امور را داشته باشیم، حداقل وظیفه یک مدیر کل این است که در جلسات حاضر شود.

 

وی درخصوص طرح کاهش آلودگی هوا گفت: این طرح 40 مورد است که در موارد مختلفی مانند توسعه قطار شهری و تعویض موتور سیکلت‌ها متمرکز شده است. بنابراین باید کاری کنیم که در وهله اول منابع آلودگی را از بین ببریم.

 

استاندار اصفهان افزود: طلب شهرداری اصفهان از دولت زیاد نیست اما بدهی اش خیلی زیاد است

 

مهرعلیزاده گفت: مصلای اصفهان می تواند یک منطقه کلان گردشگری شود همانگونه که در قرآن آمده چنین مکانهایی می تواند برای گردش مردم در نظر گرفته شود و مصلای اصفهان نیز مانند مسجد ایاصوفیه ترکیه باید به یک مکان گردشگری تبدیل شود.

 

وی درخصوص طرح تعطیلی پنجشنبه ها گفت: تعطیلی پنجشنبه ها را در سطح کلان کار می کنیم که نیاز به بررسی بیشتر دارد. یقین بدانید که تعطیلی دو روزه پایانی هفته خیلی می تواند به نفع گردشگری و اقتصاد کشور باشد.

 

استاندار اصفهان گفت: شک نکنید که دیپلماسی استان قوی خواهد بود و از موضوع خواهر خواندگی در جهت توسعه صنعت توریسم استفاده خواهیم کرد 

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه اجازه نمی دهیم قدرت های جزیره ای در استان شکل بگیرند گفت: سعی خواهم کرد روی لیاقت ها و شایستگی های افراد تکیه کنم و به چپ و راست زیاد اهمیت نمی دهیم، اما نیروهایی به کار می گیریم که همسو با دولت باشند. حق طبیعی هر دولت است که افراد خودش را سر کار بگذارد.

 

وی با بیان اینکه احزاب در پرورش فکری یک جامعه نقش زیادی دارند، گفت: شک نکنید که با تقویت احزاب رکن مردم سالاری را در نظام اسلامی تقویت خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------