وزیر ارتباطات: دولت مسئولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد/ اقتصاد دیجیتال به زودی حاکم می شود



اخبار,اخبار اجتماعی,وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۳۱ پروژه برای زیرساخت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات تعریف و از ۶ ماه آینده پروژه‌ها آغاز می‌شود، گفت: دولت مسئولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد.

به گزارش تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ارتباطی به طور خاص نقاطی در استان خراسان جنوبی هستند که در سالهای گذشته تلفن ثابت داشته و دچار مشکلاتی هستند که باید برنامه ریزی شود و تا شهریور ماه مشکلات برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی صورت گرفته دو سال آینده در زیرساخت به نقطه مطلوب مصوبه شورای عالی می رسیم افزود: از شش ماه آینده ۳۱ پروژه ارتباطی تعریف شده آغاز می‌شود.

 

وزیر ارتباطات فناروی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که سه ناحیه داشته وشامل ناحیه زیرسخت، لایه خدمات که پیام‌رسان جزئی از این لایه است و ناحیه محوطه دارد وشبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان بومی دو موضوع متفاوت است.

 

آذری جهرمی افزود: از نظر اخلاقی شورای عالی فضای مجازی سند توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده که ماموریت آن به ویژه در بیش از ۹۵ درصد بر عهده وزارت ارتباطات است.

 

وی بیان داشت: بخش خصوصی متولی پیام رسان بوده وبخشهای مختلف دولتی وظایفی برای حمایت از بخش خصوصی دارند و در حوزه پبام رسان دولت مسئولیتی برای توسعه آن ندارد.

 

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: فضای پیام رسان یک فضای اقتصادی بزرگ برای کشور است و تکالیف وزارت ارتباطا ت در حوزه پیام رسان نسبت به بخش خصوصی شامل در اختیار قراردادن فضا برای سرورها، تعیین تعرفه و اختصاص وامهای کم بهره وم تناسب با نیازها، دراختیار قرار دادن پهنای باند است.

 

وی با بیان اینکه کارکردن بیشتر در حوزه توسعه ارتباطات در استان خراسان جنوبی و توسعه توانمندسازی نوپا و ایجاد پارک های تخصصی مورد درخواست استان خراسان جنوبی بوده است افزود: سال گذشته در این استان مرکز توانمندسازی اقتصاد نوپا راه اندازی شده است.

 

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری در استان، با بیان اینکه متاسفانه اکوسیستم حوزه فناوری خود را به خوبی نمی شناسید، اظهار کرد: نیاز است فضای مربوط به خود را بیشتر بشناسیم زیرا مطالبی که توسط فعالان مطرح شد بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دغدغه های مطرح شده حاکی از حرکت و رشد در استان است، افزود: کسی که به دنبال راه اندازی کسب و کار است باید شرایط لازم و کافی را داشته باشد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما به عنوان حاکمیت ادعای تصدی گری نداریم، گفت: نقطه ورود و خروج شرکت های دانش بنیان به پارک علم و فناوری باید مشخص شود زیرا شرکتی که بیش از ۲۰ نفر نیرو دارد دیگر جایی در پارک ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری مطابق قوانین مالیات ندارند، عنوان کرد: مرکز توانمندسازی استان باید مشاوره حقوقی و بازاریابی ارائه دهند و شرکت ها را از ابعاد مختلف توانمند کنند.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه مرکز توانمند سازی برای ارائه خدمات به شرکت ها و کسب و کارها نوپا برون سپاری شده اند، افزود: در آینده مهم ترین داشته هر کشوری نیروی انسانی و خلاقیت آن ها است.

 

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین مراکز رشد و مراکز شتاب دهنده ها باید بررسی شود، بیان کرد: اکوسیستم استان در حوزه فناوری باید آسیب شناسی شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حضور شرکت های فناوری و استارت آپ های استان را در کشور افغانستان بررسی خواهیم کرد، گفت: باید در بعد آشنایی و توجه به مسائل فناوری در کشور و استان فرهنگ سازی شود.

 

فرهنگ ارائه خدمات مناسب را در کشور نهادینه کنیم

وی با اشاره به اینکه در حوزه دانش استارت آپ ها نیاز به اعتماد عمومی وجود دارد، عنوان کرد: باید فرهنگ ارائه خدمات مناسب را در کشور نهادینه کنیم.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از شیوه های مالی کسب و کارهای نوپا اخذ تسهیلات است، اظهار داشت: وام های با حجم کم و بهره کم برای مراحل اولیه استارت آپ ها اثرگذار خواهد بود اما تقسیم کردن پول برای برداشتن مسئولیت کار اشتباهی است.

 

وی با اشاره به اینکه نظام نامه و چرخه ورود و خروج به پارک علم و فناوری استان باید اصلاح شود، گفت: وظیفه ما نشر همگانی و فرهنگ سازی در موضوعات فناوری است لذا باید اولویت موضوع را بالا ببریم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطعا در کشور تحول به وجود خواهد آمد و اقتصاد دیجیتال به زودی در کشور حاکم خواهد شد، افزود: امروز اگر با مشکلاتی در حوزه رسانه مواجه ایم به دلیل این است که به تازگی در جریان تکنولوژی رسانه قرار گرفته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه اگر امروز مدعی باشیم فردا محکوم به تبعیت هستیم لذا امروز باید فعال باشیم، عنوان کرد: مطالبه شیرین ترین بخش در امور است و می تواند موجب پیشرفت در کارها شود.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه باید مطالعه خود را در عرصه فناوری افزایش دهیم، گفت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید دانش خود را بالا ببریم و فرهنگ مطالعه و عمیق کردن نگاه به موضوعات روز را تقویت کنیم.

 

وی ادامه داد: باید هدفی برای میزان اقتصاد در دیجیتال استان در نظر گرفته شود و برای پیگیری آن برنامه ریزی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------