اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,برف

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن تشریح شدت بارش در کشور از احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما درفرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا در اخطاریه سازمان هواشناسی شدت بارش در کشور پیش‌بینی شده و آمده است: «جمعه (۲۷ بهمن ماه): بارش برف درمناطق کوهستانی و ارتفاعات در جنوب آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، غرب اصفهان، جنوب همدان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر در شمال ایلام، لرستان و شمال خوزستان.

 

شنبه (۲۸ بهمن ماه): بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در کردستان، کرمانشاه، ایلام و بارش برف در جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، دامنه‌های البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و بتدریج از بعد از ظهر در لرستان و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گرد و خاک.

 

یکشنبه (۲۹ بهمن ماه): وزش باد شدید جنوبی در خوزستان با احتمال قوی خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، تشدید بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام سپس از اواسط روز شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی و اواخروقت بارش برف در شمال قزوین، زنجان و دامنه‌های البرز در شمال استان‌های البرز، قزوین و تهران و دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی، همدان درمناطق کوهستانی با بارش برف و لغزندگی معابر و جاده های کوهستانی.

 

با توجه به پیش بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود:

- با توجه به وزش باد از سمت جنوب تا جنوب غربی طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه) - که موجب مواج شدن بخش‌های میانی تا شمالی خلیج فارس می‌شود - لازم است برای تردد شناورهای سبک در نواحی میانی تا شمالی خلیج فارس محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

 

- انتخاب زمان مناسب برای عبور از جاده‌های کوهستانی برفگیر. 

 

- تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی بخصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

 

- روزهای شنبه و یک‌شنبه وزش باد شدید در استان‌ خوزستان موجب خیزش گرد وخاک و کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان وجود دارد.

 

- با توجه به تشدید بارش در برخی این نقاط احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد بنابراین به‌کارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.

 

- هشدارهای هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریک از استان‌ها از مراکز پیش‌بینی استان مربوط قابل دسترسی است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------