پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی طی روزهای آینده



اخبار,اخبار اجتماعی,سیدتقی نوربخش

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از دریافت ۶۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با دریافت این بخش از مطالبات سازمان، عیدی بازنشستگان تا ١٥ اسفند ماه پرداخت شده و حدود ٣ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد:  محدودیتی برای تعامل با تشکل‌های بازنشستگی و کارگری نداریم و آماده دریافت نظرات این عزیزان هستیم. رسیدگی به خواسته‌های بازنشستگان و ارتقای خدمات به آنها همواره در اولویت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد. نمایندگان و اعضای تشکل‌های بازنشستگان نیز بهترین ارتباط را با این سازمان دارند و همواره خواسته‌ها و دغدغه‌های اقشار مختلف بازنشستگان را به مدیریت سازمان منتقل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش خود هزینه می‌کند، اظهار کرد: منابع مربوط به دریافت حق بیمه در این سازمان ماهیانه ۵۳۰۰ میلیارد تومان است. منابع مورد نیاز برای بخش مستمری و تعهدات کوتاه مدت بخش اصلی هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهد. ماهیانه ۴۵۰۰ میلیارد تومان مستمری و تعهدات کوتاه مدت توسط این سازمان پرداخت می‌شود و خوشبختانه این تعهدات به شکل مناسب و بدون هیچ تاخیری درحال انجام است. مقرری بیمه بیکاری، مرخصی زایمان، غرامت دستمزد ایام بیماری و وسایل کمک پزشکی مهمترین تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار، محمدرضا جعفریان - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی- از تهیه آئین نامه تعامل با شرکای اجتماعی خبر داد و گفت: تعامل همه جانبه با کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگان و سایر شرکای اجتماعی همواره مورد توجه قرار دارد. با تهیه این آئین نامه از نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی در تصمیم گیری‌های سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌شود.

 

محمدحسن زدا - معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی- نیز در این دیدار اظهار کرد: حوزه‌های بیمه‌ای، فرهنگی و اجتماعی با هماهنگی و همراهی کامل آماده برقراری ارتباط سازنده با تشکل‌های بازنشستگی هستند. ما از دریافت نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی استقبال می‌کنیم.

 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر بیات - رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی- نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر تعامل خوب و سازنده‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگان برقرار شده است. پرداخت وام به بازنشستگان، المپیاد ورزشی، بیمه تکمیلی و بیمه عمر، طرح کرامت رضوی و بسیاری از خدمات دیگر سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان زمینه ساز افزایش رضایتمندی آنها  شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------