نجفی: کودکان اجراکننده مراسم گل افشانی در برج میلاد زیر ۹ سال بودند



اخبار,اخبار اجتماعی,محمد علی نجفی

شهردار تهران در واکنش به انتقادات گسترده درباره اجرای برنامه گل افشانی دختران در برج میلاد گفت: کودکانی که این برنامه را اجرا کردند زیر ۹ سال سن داشتند اما بهتر بود این مراسم انجام نمی شد.

به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه آئین افتتاحیه بوستان نفس در جمع خبرنگاران با تاکید بر حفظ شئونات و ارزش های اسلامی در مراسم شهرداری تهران گفت: انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این قسمت از برنامه حذف شود؛ اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.

 

وی درباره اجرای گروه هنری در همایش روز گذشته بانوان شاغل در شهرداری تهران، تصریح کرد: کسانی که برای این مراسم برنامه ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه هایی که آنجا برنامه ای را اجرا کرده و گل افشانی کردند، زیر ۹ سال بوده و بنا بر این اشکال شرعی وجود نداشته است.

 

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود سالن را ترک می کردید، گفت: چه دلیلی دارد؟ برنامه برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و ۲ هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران در آنجا حضور داشتند و من نیز به احترام آنها در آن برنامه شرکت کرده بودم.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی طوری بود که من بعد از مراسم هنری به سالن برسم اما چون برنامه آنها با تاخیر شروع شده و به جای ساعت ۹ ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه برنامه را شروع کرده بودند، من برای برنامه هنری هم در سالن بودم.

 

نجفی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه امروز خود مبنی بر رعایت شئونات اسلامی در برنامه های شهرداری نیز عنوان کرد: ما قبلا هم گفته ایم و از این به بعد هم می گوییم که باید مناسبت های عید و شادی را پاس بداریم و برنامه های شاد و با نشاط اجرا کنیم اما در عین حال، پایبندی به ارزش ها و شئون اخلاقی و فرهنگی جزو ضروریات دینی و فکری ما است.

 

وی افزود: بعد از اجرای برنامه، با توجه به اینکه عده ای ایرادات و انتقاداتی را مطرح کردند، من نیز مجددا تاکید کردم که در هر برنامه فرهنگی و هنری و هر جشن ملی و مذهبی که از سوی شهرداری اجرا می شود، باید شئونات و ارزش های اسلامی به طور کامل رعایت شود و در این مورد خاص هم علاوه بر تذکر داده شده، درخواست کردم گزارش مکتوبی نیز ارائه شود که آن گزارش را در اختیار مردم قرار می دهیم.

 

شهردار تهران تصریح کرد: انتقاداتی که وارد شده شاید در حدی درست باشد و بهتر بود این بخش از برنامه که دختربچه ها حضور داشتند، اصلا برگزار نمی شد.

 

در مراسمی که روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در برج میلاد برگزار شد برنامه گل افشانی دختران در محل مراسم با حضور زنان شاغل در شهرداری تهران برگزار شد که این برنامه با انتقادات برخی رسانه ها همراه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------