بطحایی: نباید الزام و اجباری برای برپایی نماز دانش‌آموزان وجود داشته باشد



اخبار,اخبار اجتماعی,محمد بطحایی

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه این وزارتخانه برای توسعه و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز برنامه‌هایی در سال جاری دارد، گفت: اگر الزام و اجباری در انجام این مناسک وجود داشته باشد در بسیاری از اوقات تاثیرات عکس دارد.

سید محمد بطحایی در گفت و گو با ایلنا،‌ درباره انتقاد اخیر رئیس مجلس خبرگان رهبری  مبنی بر این که دانش آموزان در مدارس نماز نمی‌خوانند و این نشان دهنده کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش گفت: حتما و حتما مدارس در این موضوع تاثیرگذار هستند،‌ اما این بی‌انصافی است که بگوییم اگر دانش‌آموزی نماز نمی‌خواند دلیل آن در مدرسه وجود دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده، جامعه و مدرسه مجموعه‌ای از ارکان تربیت دینی هستند که باید این اتفاق را رقم بزنند.

 

وی با بیان این که آموزش و پروش در سال ۹۷ برای برپایی نماز در مدارس برنامه‌هایی دارد، گفت: ما درسال ۹۷ مجموعه‌ای از برنامه‌ها را خواهیم داشت که علاوه بر این‌که دانش آموزان را به برپایی نماز تشویق می‌کند، در عین حال اجباری و الزامی نباشد.

 

بطحایی یاد آور شد: اطلاع دارید و می‌دانید که اگر الزام و اجباری در انجام این مناسک وجود داشته باشد در بسیاری از اوقات تاثیرات عکس دارد. اگر به اجبار دانش‌آموزان را وادار به اقامه نماز کنیم و یا خدای نکرده شرایطی را ایجاد کنیم که آنها از روی تظاهر به نماز  بایستند، درست نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر برنامه تاثیرات عکس داشته باشد دانش آموزان نه تنها رغبتی برای اقامه نماز پیدا نمی کنند بلکه از آن فراری می‌شوند.

 

وزیر آموزش و پروش اظهار کرد: روش‌های تربیتی بسیار موثری وجود دارد که بخشی از آنها به کار گرفته شده است و بخش دیگر را در سال ۹۷ توسعه خواهیم داد تا دانش‌آموزان با میل و رغبت بیشتری در نماز شرکت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------