بررسی گزینه‌های قبلی برای انتخاب شهردار جدید تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدجواد حق شناس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای انتخاب شهردار تهران افرادی که در گذشته به عنوان گزینه‌های تصدی این سمت از سوی شورا مطرح شده بودند، در فضای جدید بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: قطعا شورا برای انتخاب شهردار تهران شاخص‌های قبلی را مدنظر قرار می‌دهد.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند انتخاب شهردار جدید با اولویت‌هایی که شورای شهر تهران در این انتخاب مدنظر قرار خواهد داد، گفت: منطق رفتاری می‌گوید که وقتی در گذشته برای انجام کاری هزینه و وقت گذاشته شده و مطالعاتی انجام شده است، باید از آنها در آینده نیز استفاده شود.

 

به گفته وی، شورای شهر تهران در انتخاب شهردار جدید مهلت سه ماهه‌ای را گذاشته است تا نهایتا برای انتخاب شهردار جدید به مکانیزمی قائله‌مند و ضابطه‌مندی برسد.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هفت ماه گذشته نیز برای انتخاب شهردار تهران، شورا بر اساس مکانیزم قائده‌مند عمل کرد و بر اساس سیاستهای فراکسیون امید و شورای عالی اصلاح طلبان که مطالعات زیادی را انجام داده بودند و اعضای شورا نیز تفاهم کردند، نتیجتا شهردار تهران انتخاب شد.

 

وی تاکید کرد: هفت ماه گذشته از میان شاخص‌ها و ضابطه‌ها نهایتا به انتخاب ۲۳ نفر رسیدیم و در مرحله بعدی رأی گیری انجام شد و هفت گزینه نهایی شدند که از این افراد برنامه خواسته شد و نهایتا با رأی گیری، اعضا به آقای نجفی رأی دادند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رجوع به مطالعه های قبلی در فضای جدید منطقی‌ترین کار موجود است، افزود: باید افرادی که در بررسی‌های قبلی حداقل آرا را به دست آوردند الان نیز مورد مطالعه قرار گیرند و اگر بنا به هر دلیلی شورا در میان افراد به گزینه نهایی خود نرسید، به سراغ حلقه دوم برود.

 

وی در پاسخ به این سوال که هفت گزینه‌ای که در ابتدای کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به عنوان گزینه شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفتند، در حال حاضر هر یک در سمت‌های مختلفی مشغول به کار هستند، گفت: وقتی می‌خواهیم شهردار انتخاب کنیم، قطعا به سراغ فردی که بیکار در خانه نشسته نمی‌رویم. تمامی این افراد ممکن است در پست‌های مختلف مشغول به کار باشند و شورا طبیعتا به سراغ گزینه‌هایی می‌رود که شاخص‌هایی همچون تجربه، اقبال عمومی، پاکدستی، توانمندی و شهرت داشته باشند که بی‌تردید چنین فردی با این خصوصیات بیکار نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------