کاهش غلظت آلاینده‌ها در جنوب کشور/ کولاک برف در مناطق کوهستانی



اخبار,اخبار اجتماعی,برف

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و کولاک برف در برخی مناطق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق امروز (۱۷ آذر) فعالیت سامانه بارشی عمدتا در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود که در این مناطق بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش دما در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و کولاک برف پیش بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: برای شرق کشور و استان هرمزگان بارش پراکنده خواهیم داشت و این سامانه از اواخر وقت امروز (۱۷ آذر) به تدریج از کشور خارج می‌شود.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود،تصریح کرد: در برخی مناطق وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود. امروز نیز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید رخ خواهد داد.

 

وظیفه افزود: فردا (۱۸ آذر) و یکشنبه (۱۹ آذر) آسمان در اکثر مناطق کشور صاف است و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در نوار مرزی غربی کشور و جنوب غرب و استان بوشهر پدیده گرد و خاک خواهیم داشت، اظهار کرد: به تدریج از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد. امروز نیز دریای خزر و از امروز تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت روز شنبه (۱۸ آذر) صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ و روز یکشنبه (۱۹ آذر) صاف به تدریج همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------