محسن هاشمی: یکی از شاخصه‌های اعتدال به زحمت نینداختن مردم است



اخبار,اخبار اجتماعی,محسن هاشمی رفسنجانی

رئیس شورای شهر تهران گفت: یکی از شاخصه های اعتدال این است که مردم را به زحمت و فشار نیندازیم چرا که همه مشکلات را با روش اعتدالی بهتر می توان حل کرد و مانع گسیختگی وحدت مردم هم شد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت نیمه شعبان و شهید مطهری که به همت انجمن اندیشه و قلم در خانه موزه این شهید برگزار شد، با اشاره به  یاد شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی و نیز آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان شخصیتهای طراز اول انقلاب گفت: شهید مطهری را می‌توان به عنوان نظریه پرداز انقلاب اسلامی مطرح کرد. چرا که او تمام عمرش را گذاشت تا انقلاب اسلامی منحرف نشود و به همین دلیل از سوی یک گروه انحرافی ترور شد.

 

وی افزود: انتشار افکار کافی نیست، بلکه باید فضایی برای نقد ایجاد کرد و اگر بخواهیم افکار کسی را ترویج کنیم، بهترین راه آن است که اجازه دهیم افکارش به نقد گذاشته شود. این کاری است که علمای ما هم در حوزه انجام می دهند.

 

هاشمی رفسنجانی با مهم خواندن جلوگیری از انحراف در اهداف انقلاب اسلامی گفت: طبق اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایران آباد و آزاد با اعتدال شکل می گیرد و یکی از شاخصه های اعتدال این است که مردم را به زحمت و فشار نیندازیم چرا که همه مشکلات را با روش اعتدالی بهتر می توان حل کرد و مانع گسیختگی وحدت مردم هم شد.

 

وی در پایان از زحمات علی مطهری و خانواده استاد مطهری در نشر آثار این شهید تشکر کرد و گفت: این خانواده پای انقلاب ایستاده است و جا دارد که همه ما از آنان قدردانی کنند.

 

در این نشست، علی مطهری، محسن هاشمی و معاون فرهنگی شهرداری تهران و مدیرعامل انجمن اندیشه وقلم از سروش محلاتی به عنوان مطهری پژوه برگزیده در روز معلم تقدیر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------