واکنش آموزش و پرورش به گردش مالی میلیاردی کنکور



اخبار,اخبار اجتماعی,منصور مجاوری

مشاور درآمدی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اصلا به دنبال درآمدهای کنکور نیستیم، گفت: آموزش و پرورش از خدا می‌خواهد، کنکور حذف شود.

منصور مجاوری (مشاور درآمدی وزیر آموزش و پرورش) در خصوص صحت و سقم گردش مالی هشت هزار میلیاردی کنکور به ایلنا گفت: مبلغ ۸ هزار میلیارد فقط برای کنکور بسیار زیاد است. هزینه یک آزمون کارشناسی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست و معمولا یک میلیون نفر هم داوطلب در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند که سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر شرکت کردند. این رقم‌ها خیلی قابل اتکا نیست و چندان نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

 

او با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اصلا به دنبال درآمدهای کنکور نیست، گفت: آموزش و پرورش از خدا می‌خواهد، کنکور حذف شود، چون ما به دنبال مفهوم‌سازی برای دانش‌آموزان و ارتقای مهارت آنان هستیم، در حالی که مهارت و مفهوم در کنکور سنجیده نمی‌شود. کنکور یک امتحان کاملا محفوظی است؛ یعنی هر کس بهتر بلد باشد، حفظ کند؛ بهتر می‌تواند تست بزند. کلاس‌های کنکور هم فقط راه‌های میانبر تست زدن را آموزش می‌دهد. در کل آموزش و پرورش میانه خوبی با کنکور ندارد.

 

مشاور درآمدی وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره نحوه آگاه‌سازی والدین از پول واریزی به حساب مدارس و چگونگی اطلاع‌رسانی به آنها برای جلوگیری از سوءاستفاده مدارس از عدم آگاهی والدین توضیح داد: وقتی که ولی دانش‌آموز برای ثبت‌نام فرزندش اقدام می‌کند، مدیر مدرسه یا مسئول ثبت‌نام  به او توضیح می‌دهد که دقیقا چه برنامه و کلاس‌هایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و چه مبلغی بابت آنها باید پرداخت کند، به طور مثال برای پول لباس فرم، سرویس، اردوهای تربیتی و ورزشی و... برگه‌ای را به والدین می‌دهند که این برگه دارای یک شناسه است و فرد می‌تواند از طریق درگاه الکترونیکی در منزل یا در محل یا از طریق بانک عملیات واریز را انجام دهد.

 

مجاوری افزود: به عنوان مثال ولی دانش آموز به بانک مراجعه می کند و در بانک از ولی سوال خواهد شد که این مبلغ واریزی برای کدام کد درآمد است؟ چند کد در این برگه وجود دارد که به ازای هر کد یک مبلغ به آن اختصاص یافته است. البته از قبل هم آن برگه‌ای که والدین پر کردند، مدرسه به بانک تحویل داده است.

 

 مشاور درآمدی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به محض واریز پول علاوه بر پیامک واریز، شناسه‌ای هم به ولی دانش‌آموز پیامک می‌شود که نشان می‌دهد دقیقا پول برای چه کاری دریافت شده است و چه فعالیت‌هایی با آن پول صورت خواهد گرفت. اولین قدم ما برای این کار شفاف سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها است که آنها مطلع باشند، بابت چه فعالیتی و چقدر پول داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------