سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به سوی دریای خزر



اخبار,اخبار اجتماعی,دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر لزوم کار مطالعاتی در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالی گفت: برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه در کنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی شده است.

به گزارش ایسنا، محمد تقی انزان پور در نشست هم اندیشی و بررسی موضوعات مرتبط با لایروبی بنادر شمالی که با حضور مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل و کارشناسان بنادر نوشهر ، انزلی و امیر آباد و نمایندگان شرکت خط دریابندر در بندر نوشهر برگزار شد اظهار کرد: عملیات لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه  قبلی رشد ۱۶ درصدی داشته است.

 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته به میزان ۲۲۷ هزار و ۶۱۰ متر مکعب لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 

انزان پور خاطرنشان کرد : متأسفانه برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه در کنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی می شود که نیازمند پیش بینی اقدامات اساسی در این زمینه هستیم.

 

علیرضا خجسته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست طی سخنانی لایروبی بنادر شمالی را نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر در سطح بنادر کشور عنوان کرد.

 

وی افزود:حجم عملیات لایروبی در بنادر شمالی در دو سال اخیر بیش از پیش بینی های صورت گرفته بود و این نشان دهنده تشریک مساعی و تعامل سازنده بین مسئولان و کارکنان بنادر شمالی و شرکت پیمانکار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------