نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران: افزایش نرنماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: افزایش نرخ باروری در برنامه ششم لحاظ شود.



اخبار,اخباراجتمایی,اخبارفزایش نرخ باروری در برنامه ششم لحاظ شود

افزایش نرخ باروری در برنامه ششم لحاظ شود/ ۷۵ درصد جوانان ایران علاقه به پدر و مادر شدن دارند

خانم احمدزاده نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران امروز در نشست بررسی آماری رفتار فرزندآوری و باروری در ایران با اشاره به اینکه در طول دهه‌های گذشته در کشورهای در حال توسعه مانند کشورهای پیشرفته، روند نرخ کاهش باروری تجربه شده است، اظهار داشت: این مباحث موجب شده که بازنگری و جایگزینی الگوی باروری ایجاد شود و عوامل ریشه‌ای و کارآمد جایگزین شده که این موضوعات متأثر از عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی به موضوع نتایج و پیامدهای این نرخ اشاره کرد و گفت: بهبود نسبی بهداشت و سلامت موجب کاهش باروری شده و افزایش تحصیلات و مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی در کنار دسترسی به امکانات بهداشتی و عوامل جلوگیری‌کننده و سایر عوامل منجر به کاهش باروری شده است.

به گفته احمدزاده، ایران نیز مستثنی از این کاهش نرخ باروری نبوده و آن را تجربه می‌کند. تمامی استان‌ها نیز روند کاهشی را حس می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیت، توانمندسازی در جهت بهداشت باروری شناخت رفتارهای باروری از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌تواند سیاست‌گذاران را در جهت برنامه‌ریزی یاری کند.

وی به بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: اکثر جوانان، داشتن فرزند را ارزش تلقی کرده و علاقه به پدر و مادر شدن دارند که از میان مطالعات موردی، 75.2 پاسخگویان را شامل می‌شود و همچنین 77.4 درصد زندگی بدون بچه را سرد و بی‌روح می‌دانند.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه آنچه بیش از هر چیز، نگرش‌ها و واقعیت‌های جامعه را موجب شده و آن را به تأخیر انداخته است، موانع اقتصادی دانست و گفت: همچنین هزینه‌های بالای زندگی و نگرانی از آینده موجب به تأخیر افتادن این علاقمندی‌ها است. تجربیات گذشته نیز نشان می‌دهد باید برنامه‌های توانمندسازی کار، اشتغال، بازبینی در دستمزدها، مسکن و هزینه‌ها ایجاد شود تا شرایط پیش روی جوانان باثبات باشد.

وی خواستار برنامه‌ریزی دقیق متولیان تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه در راستای افزایش نرخ باروری شد.

 

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------