کاهش ساعت کار زنان متأهل = افزایش جمعیت



اخبار,اخباراجتماعی,ساعت کارزنان متاهل

کاهش ساعات کاری زنان کارمند متأهل در افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تأثیرگذار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش ساعات کاری زنان کارمند متأهل در افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تأثیرگذار است.

زینب هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: قبل از دولت تدبیر و امید بخشنامه‌ای در خصوص کاهش ساعات کاری برای خانم‌هایی که فرزندان زیر ۱۲ سال (دبستانی و مهدکودکی) داشتند صادر شد که روز پنجشنبه آنها تعطیل بود و از طریق دور کاری جبران می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید دورکاری متوقف شده است، اظهار کرد: با رایزنی‌ای که با حوزه ریاست جمهوری و وزارت کشور داشتیم اعلام کردند بخشنامه با ۴۴ ساعت موظفی کارکنان منافاتی ندارد و می‌توانید آن را اجرا کنید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در آن بخشنامه اختیار به مدیر داده شده که این بخشنامه را اجرا کند یا نکند و ما تنها استانی هستیم که توانسته‌ایم روزهای پنجشنبه را برای کارکنان خانم ادارات تعطیل کنیم. این بخشنامه شامل ادارات و دستگاه‌هایی می شود که مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری می‌شوند(دستگاه‌ها و اداراتی که بودجه خود را از استانداری می‌گیرند) به‌عنوان مثال مراکز بهداشت، شرکت‌ها و بانک‌ها مشمول این موضوع نمی‌شوند.

هاشمی در خصوص طرح کاهش ساعات کاری زنان متأهل کارمند به‌خصوص زنانی که فرزند داشته باشند، تصریح کرد: تازگی‌ها در مجلس مطرح شد درصورتی که مصوب شود این مسئله بطور کامل اجرایی می‌شود و دیگر نیازی به دورکاری ندارد و تبصره و ماده‌ای هم نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح فراغت بال و آرامش خاطر برای خانم‌های کارمند ایجاد می‌شود و در تربیت فرزندان تأثیرگذار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:‌ در صورتی که این تعطیلی برای یک روز در هفته اجرا شود، زنان بهتر می‌توانند از آن استفاده کنند و در کنار فرزندان خود باشند چراکه روزهای پنجشنبه مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تعطیل هستند و خانم کارمند متأهلی که روزهای پنجشنبه سر کار در اداره حاضر می‌شود و فرزندش در خانه است درگیری ذهنی دارد که الان چه اتفاقی برای فرزندش می‌افتد، در این صورت نمی‌تواند کار مفیدی انجام دهد و از طرفی پیش فرزندش نیست.

هاشمی اضافه کرد: با این همه آسیب‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود فرزندان را در این سنین تنها گذاشت چراکه آسیب‌پذیر هستند. هر چقدر فراغ بال برای خانم‌های کارمند متأهل وجود داشته باشد در افزایش جمعیت، آرامش خانواده، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.


اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------