مرگ سالانه ۳ هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس: سالی ۳ هزار نفر در پایتخت به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

مهرداد بائوج لاهوتی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی مجلس ( خانه ملت ) با اشاره به تردد 2 هزار مینی بوس بالای 10 سال عمر در سطح تهران، گفت: اقداماتی نظیر زوج و فرد کردن اتومبیل ها هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

لاهوتی با انتقاد از عملکرد مسئولان سازمان محیط زیست در کاهش آلودگی هوای پایتخت، گفت: در همه جای دنیا برای کاهش آلودگی هوا از یک نسخه مدرن و قابل اجرا استفاده می شود اما متاسفانه در کشورمان تاکنون هیچ مسئولی نتواسته آن طور که باید وشاید در کاهش مشکلات زیست محیطی راهکار موثر ارائه دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تردد خودروهای فرسوده به عنوان یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا در تهران، افزود: اینکه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کاهش آلودگی هوا را نیازمند یک پروسه 10 ساله می داند اصلا رویکرد مناسبی برای رفع این مشکل نیست، زیرا در حال حاضر در حوزه حمل ونقل عمومی عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا وجود دارد که متاسفانه به آن هیچ توجهی نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه سالی 3 هزار نفر در پایتخت به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: رئیس سازمان محیط زیست به عنوان یک عضو هیات دولت باید خواهان ایفای نقش موثر دولت در حمل ونقل عمومی باشد، به عبارت بهتر دولت باید در 50 درصد ساخت مترو سهیم باشد؛ همچنین باید جلوی تردد خودروهای آلاینده به هر نحو ممکن گرفته شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار مینی بوس بالای 10 سال عمر در سطح شهر فعالیت می کنند، گفت: متاسفانه هر موتور سیکلت در پایتخت حدود 7.5 گرم گاز تولید می کند که این مقدار حدود 4 برابر گاز تولیدی یک خودرو است؛ بنابراین مسئولان باید از راهکارهای غیرکارشناسی نظیر زوج وفرد کردن اتومبیل ها در جهت کاهش آلودگی هوا پرهیز کنند.

بائوج لاهوتی با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی سلامت جامعه باید راهکارهای کاهش آلودگی هوا را پیگیری کند، گفت: هرچند که در دولت‌های گذشته نیز هیچ اقدام موثری در جهت برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی انجام نشده است اما در حال حاضر سازمان محیط زیست باید پیگیر مشکلات باشد زیرا با ابراز همدردی هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت و به ویژه مسئولان سازمان محیط زیست به طور حتم می‌توانند با استفاده از اهرم‌های قانونی از تردد خودروهای فرسوده  جلوگیری کنند، اما اینکه چراتاکنون هیچ اقدامی نشده متاسفانه سوالی است که مسئولان ذیربط هیچ پاسخی برای آن ندارند، بنابراین بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوای تهران ساماندهی تردد خودروها در معابر شهری در کوتاه ترین زمان ممکن است.

رئیس سازمان محیط زیست چندی پیش با تاکید براینکه کاهش آلودگی هوای تهران 10 سال طول می کشد گفت که سیاست‌های کاهش آلودگی هوا از سال 84 تا کنون اجرا نشده است.

اخبار اجتماعی - خبرگذاری صداوسیما

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------