بکارگیری نرم‌افزار کنترلی برای تسهیل بازگشت زائران



اخبار,اخبار اجتماعی,بازگشت زائران

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از بهره‌ برداری نرم‌افزار کنترلی زائران هنگام بازگشت از عتبات خبر داد و گفت: این نرم افزاراز فردا سه شنبه رسما مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر محمد بابایی درباره آخرین وضعیت خروج زائران حسینی از کشور و تمهیدات پلیس مهاجرت و گذرنامه، اظهار کرد: برابر آخرین آمار از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته 278 هزار و 218 نفر از مرز چذابه، 311 هزار و 783 نفر از مرز شلمچه و 695 هزار و 600 نفر نیز از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.

وی با بیان اینکه آمار خروج زمینی ازمرزهای مهران، چذابه و شلمچه تا روز گذشته یک میلیون و 285 هزار و 601 بوده است، اظهار کرد: این آمار در روز گذشته نیز افزایش داشته و امروز به مرز یک و نیم میلیون نفر رسید. ضمن اینکه شماری از زائران نیز از طریق هوایی وارد کشور عراق شده‌اند به طوریکه تنها در روز گذشته 9 پرواز از کشورمان به سمت عراق داشتیم.

بنا به گفته رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، همچنین 3700 نفر نیز از طریق دریا وارد کشور عراق شده‌اند.

روند صدور گذرنامه به حالت عادی بازگشت
وی درباره وضعیت صدور گذرنامه نیز اظهار کرد: در حال حاضر روند صدور گذرنامه به حالت عادی بازگشته و میزان تقاضاها همچون ایام دیگر شده است. ضمن اینکه از فردا نیز روند صدور گذرنامه از حالت عملیاتی خارج می شود و آن دسته از متقاضیانی که تا به امروز نسبت به درخواست گذرنامه اقدام کنند ظرف مدت 24 ساعت گذرنامه برایشان صادر خواهد شد.

بابایی افزود: در روز گذشته 13 هزار و 780 گذرنامه صادر شده است.
وی درباره تمهیدات برای بازگشت زائران به کشور نیز گفت: از روز چهارشنبه روند سفر معکوس شده و بازگشت از عتبات آغاز خواهد شد ، پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت از روز پنج‌شنبه به اوج خود برسد، البته در حال حاضر نیز بازگشت از عتبات وجود دارد و برخی از زائرین که در روزهای ابتدایی ماه صفر به عراق رفته بودند در حال بازگشت از عتبات هستند.

بکارگیری نرم‌افزار کنترلی برای تسهیل بازگشت به کشور
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا همچنین از بکارگیری نرم‌افزاری به منظور افزایش سرعت ورود به کشور و کاهش معطلی زائران در بازگشت از عتبات خبر داد و گفت: این نرم‌افزار که از سوی معاونت فاوای ناجا طراحی شده است روند بازگشت زائران و کنترل مدارک‌شان را تسهیل می‌کند. در حال حاضر کنترل مدارک زائرانی که از عتبات باز می‌گردند حدود دو تا سه دقیقه به طول می‌انجامد که با راه‌اندازی این نرم‌افزار این زمان کاهش می‌یابد.

بابایی درباره زمان بکارگیری این نرم‌افزار نیز افزود: شب گذشته تست اولیه این نرم‌افزار انجام شد و امروز نیز تحت تست نهایی قرار می‌گیرد و در گیت‌ها نصب خواهد شد، ان‌شاءالله از فردا رسما بکارگیری خواهد شد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره این شایعه که گفته می‌شود امکان خروج بدون گذرنامه و ویزا از مرز وجود دارد، اظهار کرد: به هیچ عنوان امکان خروج افراد بدون داشتن گذرنامه معتبر و ویزا از مرزها ممکن نیست و زائران حتما باید گذرنامه معتبر همراه داشته باشند.

به گفته بابایی، پلیس مهاجرت و گذرنامه تا زمان بازگشت کلیه زائران و عادی شدن شرایط تردد در مرزها ماموریت خود را ادامه خواهد داد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------