بخش سوخته پل خواجو ارزش تاریخی ندارد/تعمیر سوختگی درب مسجد سید



اخبار,اخبار اجتماعی,پل خواجو

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: سوختگی پل خواجو که در اثر بی توجهی افراد بدون سرپناه در زمان روشن کردن آتش رخ داد، جزئی بود و بخش سوخته نیز ارزش تاریخی نداشته است.

فریدون الله‌یاری در ارتباط با حریق در یکی از معابر چوبی بخش زیرین پل خواجو اظهار داشت: ما در زمستان به طور معمول با چنین مشکلاتی مواجه هستیم چراکه افراد بدون سرپناه یا کارتن‌خواب، در زیرپل‌ها شب‌های پاییز و زمستان را سپری و برای گرم‌تر شدن محیط پیرامون اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند که دقت لازم برای آسیب نرسیدن به محیط اطراف را ندارند.

وی با بیان اینکه بخش چوبی سوخته در پل خواجو ارزش تاریخی نداشته است، افزود: این چوب‌ها به منظور ترمیم گذر میان بخش‌های مختلف کف پل خواجو تعبیه شده بود که با کم توجهی افرادی که در زیر پل آتش روشن کردند به شکل جزئی سوخته است.

میزان آسیب درب مسجد سید جزئی و قابل ترمیم است
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در ارتباط با سوختن درب جنوبی مسجد سید اصفهان نیز بیان داشت: اتفاقی مشابه برای یکی از درب‌های مسجد سید که در کوچه‌ای کم رفت و آمد قرار دارد رخ داد و بی دقتی پس از روشن کردن آتش در ورودی مسجد این اتفاق را رقم زده است.

وی میزان این آسیب را جزئی و قابل رفع برشمرد و ابراز داشت: در این مکان کارگاهی برای ترمیم کاشی‌های این بخش از ورودی مسجد وجود دارد که پس از اتمام این مرمت درب سوخته مسجد نیز مورد تعمیرات لازم قرار خواهد گرفت.

لزوم توجه بیشتر هیئت امنای مسجد سید برای حفاظت از بخش غربی و جنوبی مسجد سید
الله یاری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه سقاخانه‌های چوبی کنار این درب نیز پیش از این سوخته و شکسته است نیاز به نگهبان در این بخش کم تردد وجود ندارد، ابراز داشت: مسجد سید یک مکان تاریخی در حال بهره‌برداری و دارای هیئت امنا و خادم است که باید برای حفاظت از این بخش از مسجد که در یک کوچه فرعی قرار دارد، دقت بیشتری مبذول دارند.

 

 

مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------