توضیحات دانشگاه علوم پزشکی درباره فوت دو مازندرانی



اخبار,اخباراجتماعی,بیمارستان

فوت دو نفر از شهروندان شهرستان نور به فاصله دو روز پس از مراجعه به مرکز درمانی نگرانی‌های زیادی را در این منطقه ایجاد کرده بود.

به گزارش ایسنا، مرگ بیمار 27 ساله در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چمستان شهرستان نور یکی از موارد فوتی بود که در هفته گذشته در مازندران رخ داد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره فوت این بیمار توضیح داد: بیماری در تاریخ هفت دی‌ماه امسال به علت فارنژیت مراجعه و توسط  پزشک کشیک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی چمستان شهرستان نور ویزیت شد و با دستور دارویی، پنی‌سیلین تزریق شد که پس از انجام تزریق بیمار دچار شوک آنافلاکسی شده و فوراً به اقدامات  احیا  آغاز شد اما  متاسفانه علیرغم اقدامات فرآیند احیا، بیمار درگذشت.

مورد دیگر مرگ بیمار، در بیمارستان امام خمینی(ره) نور رخ داد و طی آن کودک 7.5 ساله جان خود را از دست داد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیمار در تاریخ 9 دی‌ماه با علائم بیماری دستگاه تنفسی به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) نور  مراجعه و توسط پزشک اورژانس ویزیت شده و درمان‌های اولیه انجام شد اما پس از این اقدامات بهبودی حاصل نشد.

از این‌رو پزشک آنکال کودکان توسط پزشک اورژانس به بیمارستان فراخوانده شد و در کمتر از نیم ساعت وی در بیمارستان بر بالین کودک حضور یافت و کودک را ویزیت و دستور بستری در بخش کودکان صادر کرد.

طبق دستور پزشک اقدامات درمانی در بخش برای این بیمار انجام شد اما متأسفانه پس از مدتی دچار ایست تنفسی شده و بلافاصله اقدامات احیا انجام شد اما موثر واقع نشد و متأسفانه بیمار با وجود تلاش تیم احیا فوت کرد.

تیم کارشناسی درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بلافاصله پس از این اتفاق جهت پیگیری موضوع در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور حضـور یافتند و پرونده این دو حادثه ناگوار برای بررسی علت مرگ به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

هم‌چنین به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تیم مشترکی از معاونت‌های درمان و بهداشتی و مدیریت بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیگیری این دو واقعه به شهرستان نور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پس از دریافت پاسخ  نظریه نهایی درباره علت فوت، نتیجه جهت آگاهی مردم  و افکار عمومی بلافاصله اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------