جزئیات تصمیماتی مهم درباره زاینده‌رود



اخبار,اخباراجتماعی,زاینده رود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌های مهمی درباره مشکلات آب سه استان بهره‌مند از زاینده‌رود در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی گرفته شد.

 به گزارش فارس،  حسینعلی حاجی دلیگانی ظهر امروز پس از پایان جلسه بررسی مسائل آب ۳ استان کشور در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تصمیم‌های مهمی درباره مشکلات آب ۳ استان بهره‌مند از زاینده‌رود در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه که دقایقی پیش در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی پایان یافت، تصمیم‌های مهمی با حضور وزیر نیرو، استاندار اصفهان، جمعی از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دو نفر نمایندگان کشاورزان این استان اتخاذ شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به سه تصمیم این جلسه اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس بند یک این جلسه، وزیر نیز موظف شده است جدول زمان‌بندی برای هر یک از بندهای ۹گانه مصوبات شورای عالی آب اعلام  و اجرا کند.

وی افزود: دربند دوم این جلسه این‌گونه تصمیم‌گیری شده که استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد هم چون استان اصفهان بر اساس جدول تقسیم آب از زاینده‌رود برداشت کنند، به‌عبارت‌دیگر همان‌طوری که این استان در حال برداشت کمتر از منابع آبی زاینده‌رود است، استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد هم کمتر برداشت کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس توافق سوم این جلسه هم، خسارت‌هایی که قرار است از منابع استانی به کشاورزان این استان پرداخت شود، به همه کشاورزان شرق، غرب و شمال استان اصفهان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در ادامه بند سوم بررسی مسائل آب سه استان کشور در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، تصمیم‌گیری شد که حق‌آبه و اشتراک آب در مهر ۹۷ به کشاورزان  تعلق گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------