اولین مصاحبه سرباز ربوده شده‌ای که بعد از ۱۵ ماه به وطن بازگشت



اخبار,اخباراجتماعی,سعیدبراتی

یکی از سربازان مرزی کشور پس از ۱۵ ماه اسارت در دست گروه‌های تروریستی، شب گذشته به آغوش وطن بازگشت.

با وجود اصابت سه تیر هنوز زنده بودم و وقتی اشرار به من رسیدند در همان حال مرا به اسارت بردند.

این بخشی از صحبت‌های سعید براتی سرباز وظیفه مرزبانی کشور در استان سیستان و بلوچستان است که امروز به آن اشاره کرد و گفت: در یکی از روز‌های اردیبهشت ماه سال گذشته شب هنگام وقتی که در برجک دیدبانی مشغول پاسداری از مرز‌های کشور بودم، به ناگاه مورد حمله مسلحانه جمع زیادی از اشرار قرار گرفتیم.

سعید براتی می‌گفت: در همان نخستین دقایق حمله از سه ناحیه گردن، کتف و پا مورد اصابت سه گلوله قرار گرفتم و به شدت مجروح شدم.

در حالی که خونریزی شدیدی داشتم، اشرار مرا با خود به داخل خاک پاکستان بردند و در مناطق بیابانی و کَپر‌ها در شرایط سختی از من نگهداری می‌کردند.

گرمی هوا در کنار خونریزی شدید و تشنگی و گرسنگی‌ام عرصه را به شدت بر من تنگ کرده بود و هر لحظه انتظار شهادت را می‌کشیدم.

یک سال را در همین شرایط گذراندم و تقریبا هر روز از نقطه‌ای نامعلوم به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌شدم تا اینکه در روز‌های اخیر باخبر شدم که مقامات کشورمان با تلاش‌های بسیار خود برای آزادی من به سرانجام خوبی رسیدند و به زودی آزاد خواهم شد.

در هفته‌های اخیر هر روز را در سودای آزادی به سر می‌بردم و برای ورود به خاک پاک میهنم لحظه شماری می‌کردم، تا اینکه روز گذشته همه کابوس‌های من به پایان رسید و دوباره به این خاک مقدس پا نهادم.

اکنون که در کشور خود به سر می‌برم به صراحت اعلام می‌کنم برای پاسداری از این آب و خاک آماده هرگونه جان فشانی هستم و حاضرم دوباره در سخت‌ترین شرایط و خطرناک‌ترین نقاط از کشورم پاسداری کنم.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کل کشور نیز درباره آزادی سرباز وظیفه سعید براتی گفت: این سرباز شجاع به مدت ۱۵ ماه و ۱۸ روز در سخت‌ترین شرایط از خانواده و میهن خود دور بود و توانست با ایمان و شجاعت خود اقتدار و صلابت سربازان ایرانی را اثبات کند.

او گفت: از همان روز‌های نخست تلاش‌های لازم برای آزادی وی آغاز شد و با رایزنی‌های صورت گرفته شب گذشته با هواپیمای اختصاصی به همراه یک هیأت بلند پایه این سرباز عزیزمان را به آغوش میهن بازگرداندیم.

سردار قاسم رضایی تصریح کرد: گروهکی موسوم به جیش الظلم مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته است و این گروه باقی مانده گروهک تروریستی و جنایتکار عبدالمالک ریگی است که در آن سوی مرز‌ها به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه می‌دهد.

او گفت: مزدوران جیش الظلم مولود مثلث همکاری شوم آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها هستند و از روی عجز حملات کوری را هَر از گاهی انجام می‌دهند.

سردار قاسم رضایی تاکید کرد: در یک سال گذشته در درگیری‌های مختلف با گروه‌های شرارت پیشه و تروریستی تاکنون چندین نفر از آنان به هلاکت رسیده و جمعی نیز به اسارت نیرو‌های اسلام درآمده اند.

فرمانده مرزبانی کشور در پایان بر عزم راسخ مرزبانان کشور برای پاسداری از این آب و خاک تاکید کرد و گفت: نیرو‌های مرزبانی برای ایمن نگه داشتن این آب و خاک از لوث وجود تروریست‌ها و اشرار از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

 

 باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------