پشت‌پرده مچ‌بندهای زائران و تعهد عربستان برای تامین امنیت ایرانی‌ها در حج



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سعودی‌ها بر اساس توافقنامه متعهد شده‌اند امنیت کامل زائران ایرانی را تامین کنند. 

به گزارش ایسنا، رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه همایش روحانیون کاروان های حج تمتع که امروز در قم برگزار شد، گفت: همه اقدامات برای تامین مسکن و تامین تغذیه زائران ایرانی صورت گرفته و مسؤولان عربستان بر اساس توافقنامه متعهد شده‌اند امنیت کامل زائران ایرانی را تامین کنند.

 

وی به برخی شایعات منتشره در شبکه فضای مجازی در ارتباط با مچ‌بندهای زائران نیز پاسخ داد و افزود: این مچ‌بندها هیچ ارتباطی به عربستان ندارد و به صورت صد درصد در کشور طراحی و ساخته شده است.

 

او با بیان اینکه این مچ‌بندها به منزله کارت شناسایی حجاج با همه مشخصات کامل آن ها است، اظهار کرد: این مچ بند کمک می کند در صورتی که هر یک از حجاج بر اثر ازدحام مفقود شوند به آسانی مشخصات آن ها به وسیله گوشی های تلفن همراه هوشمند مدیران کاروان ها و راهنمای زائران قابل مشاهده باشد.

 

محمدی از افزایش ۲۳ هزار نفری حجاج ایرانی در حج تمتع امسال خبر داد و یادآور شد: بر اساس توافقنامه صورت گرفته با مقامات سعودی امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع اعزام خواهند شد.

 

رییس سازمان حج و زیارت، تاریخ اعزام حجاج ایرانی را برای مدینه قبل‌ ها از ٩ مرداد ماه و برای مدینه بعدها ٢٠ مردادماه اعلام کرد و گفت: این زائران در قالب ٦٠٠ کاروان به عربستان اعزام خواهند شد.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه عکاظ چاپ عربستان نیز امروز به نقل از «صالح بن ناصر الجاسر» - مدیر کل هواپیمایی عربستان سعودی - درباره از سرگیری پروازهای سعودی به ایران در موسم حج خبری منتشر کرده است.

 

طبق توافقی که ایران و عربستان داشته اند، ٥٠ درصد پروازهای زائران همانند گذشته توسط شرکت های هواپیمایی سعودی انجام می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------